همشهری آنلاین: جراحان آرژانتینی هنگامی در جستجوی یک تومور به اندازه پرتقال در رحم یک زن بودند،‌ چیزی را یافتند که شبیه یک سنگ بزرگ بود.

tumor

 به گزارش آسوشیتدپرس جراحان این تومور 23 کیلوگرمی را از رحم این زن 54 ساله خارج کردند. قطر این تومور 50 سانتی‌متر بود.

دکتر اسکار لوپز، سرپرست گروه جراحی که این زن را در بیمارستان گاندالفو در شهر لوماس دو زامورا درمان کردند، گفت: "در نگاه اول به نظر می‌رسید که یک تومور بزرگ در رحم این زن وجود دارد،‌ اما فکر نمی‌کردیم این قدر بزرگ باشد."

 لوپز درباره این عمل که در چند ماه پیش انجام شده بود، گفت:‌ "ما کاملا حیرت‌زده شده بودیم."

شاید بزرگی این تومور باعث حیرت جراحان آرژانتینی شده باشد،‌ اما این تومور بزرگترین تومور خارج شده از بدن انسان نیست. گزارش‌های خبری و پزشکی می‌گویند در سال 1991 در کالیفرنیا یک کیست 137.6 کیلوگرمی از بدن یک زن خارج شد، و تومورهای دیگر با وزن بالای 45.5 کیلوگرم گزارش شده است.

 نمونه‌برداری مشخص کرد تومور خارج‌شده از بدن بیمار بیمارستان گاندالفو، سارکوم، یک تومور بدخیم، است و بیمار پنج روز در بیمارستان تحت نظر پزشکان باقی ماند.

این زن خانه‌دار، که نامش افشا نشده است،‌در زمان جراحی 140 کیلوگرم وزن داشت، و عمل جراحی چهار ساعت طول کشید و 8 جراح در ان شرکت کردند- حدود دوبرابر زمان معمولی که برای این عمل مورد نیاز است.

لوپز گفت این زن برای یک سال و نیم احساس رشد مداوم درون شکمش داشت،‌ اما فکر می‌کرد دارد وزنش اضافه می‌شود.

 نهایتا او به پزشک مراجعه کرد و مشخص شد نیاز به جراحی دارد،‌و این تومور چند ماه پیش از رحم او خارج شد.

 لوپز گفت جراحان پیش از برداشتن تومور، از چند نقطه آن را سوراخ می‌کنند تا مایع درون آن را تخلیه کنند، اما در این مورد تومور توپر بود.

 او گفت: "ما فکر می‌کردیم که می‌توانیم تومور را کوچک کنیم و به اندازه یک پرتقال برسانیم،‌اما معلوم شد تومور کاملا توپر است."

 

کد خبر 114956

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز