همشهری‌آنلاین: رایزنی‌ها و فشارهای اهالی موسیقی نسبت به قیمت بالای اجاره تالارهای موسیقی، سبب شد تا برج میلاد نخستین مجموعه‌ای باشد که تخفیف 20 درصدی این تالار برای کنسرت‌های موسیقی را با اجرای گروه کامکارها آغاز کند

میلاد

 به گزارش همشهری آنلاین، محمدعلی بشارتی، مدیر سالن همایش‌های برج میلاد، در گفت وگویی با ایلنا از تخفیف‌های 20 درصدی مسئولان این برج به گروه‌های موسیقی سنتی خبر داد.
بشارتی به گفت: چهارشنبه هفته گذشته در جلسه هیات مدیره شرکت برج میلاد به مدیریت سیدهادی ایازی؛ تصویب شد که برای کنسرت‌های موسیقی سنتی 20 درصد در هر اجرا تخفیف گرفته شود.

وی افزود: طی گفتگوهای انجام شده با هنرمندان و گله‌مندی‌های آنان از نحوه قیمت‌گذاری برنامه‌های موسیقی سنتی و پاپ، همچنین باتوجه به ماهیت کنسرت‌های موسیقی سنتی که قاعدتا نمی‌توان در روز بیش از یک اجرا داشت، به این نتیجه رسیدیم که برای کنسرت‌های موسیقی سنتی 20 درصد در هر اجرا درنظر گرفته شود.

به‌گفته بشارتی، این قانون از کنسرت کامکارها که 18 و 19 شهریور ماه اجرا می‌شود؛ اعمال خواهد شد.

مدیر سالن همایش‌های برج میلاد با تاکید بر این موضوع که گرانی برج میلاد به دلیل هزینه‌های بالای خدماتی آن است، خاطرنشان کرد: اجاره سالن اصلی مرکز همایش برج میلاد بر مبنای هزینه‌های راهبری این مجموعه صورت گرفته است.

وی افزود: امید است با برون‌سپاری عمده اقدامات راهبری مجموعه به بخش خصوصی که شهردار تهران دستور آن را صادر کرده‌است، این هزینه‌ها کاهش یابد.

 به گزارش همشهری‌آنلاین ،پیش از این محمد رضا لطفی در واکنشی از هزینه بالای سالن‌های موسیقی خبر داده بود و گفته بود با یک سوم چنین پولی می تواند در سالن سه هزار نفری شهر لندن که امکاناتی چند برابر سالن‌های موسیقی تهران دارند کنسرت برگزار کند.[یادداشت استاد لطفی درباره اقتصاد موسیقی ایران]

سید عبدالحسین مختاباد،هوشنگ کامکار،طهمورث پورناظری از دیگر هنرمندانی بودند که به هزینه بالای سالن‌ها اعتراض کردند و آن را به زیان اهالی موسیقی دانستند و حتی تهمورث پورناظری در نشستی مطبوعاتی گفت که ایران گرانترین کشور دنیا برای برگزاری کنسرت به شمار می‌رود.[طهمورث پورناظری:هزینه‌های کنسرت در ایران سه برابر شده است]

کد خبر 114931
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز