اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا نکاتی را برای مبارزه با جرائم رایانه‌ای اعلام کرد.

email attach

این نکات هشدار‌دهنده درباره کار با ای‌میل است که نخستین مورد آن خودداری از بازکردن فایل‌های ارسال شده (attachment) توسط ای‌میل‌های ناشناس است، زیرا ممکن است فایل‌ها حاوی برنامه‌های مخرب جهت سرقت اطلاعات شخصی یا
از کار انداختن رایانه شما باشد.

اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا هشدار داده است: بهترین راه برخورد با نامه‌های الکترونیک ناشناس حذف نامه‌ها و پیوست آنهاست و اگر پیام الکترونیکی از دوست یا همکار خود دریافت کردید که در بازکردن ضمیمه فایل تاکید دارد حتما قبل از بازکردن ضمیمه با فرستنده آن هماهنگ کنید.

این اداره همچنین اشاره کرده‌است: از ذخیره کردن گذرواژه پست الکترونیکی خود، خودداری کنید و از بازکردن نامه‌های پست الکترونیک با عناوین نامشروع خودداری نمایید و سعی کنید از دادن اطلاعات شخصی و عضویت در این گروه‌ها اجتناب کنید.

از کاربران نیز خواسته شده‌است: در اینترنت (فضای مجازی) سایت‌هایی هستند که با عضویت در آن تعدادی نامه الکترونیکی مشخصی را به فرد عضو شده می‌فرستند که فرد با بازکردن آن نامه‌های الکترونیک که حاوی پیغام‌های تبلیغاتی هستند و در ازای خواندن مبلغی از 5 سنت تا 2 دلار در یک حساب تجاری که خود شرکت معرفی کرده واریز می‌نمایند ولی از هویت و چگونگی برداشت از حساب معرفی شده‌خبری نیست، زیرا این شرکت اصلا دارای وجود خارجی نیست؛ لذا نتیجه کار تنها اتلاف وقت کاربران و صرف هزینه‌های مربوط به اتصال اینترنت است.

علاوه بر این، فضای مجازی اینترنت سرشار از تبلیغات فریبنده است که کاربران را به پولدار شدن از راه‌های جدید در پوشش عناوینی چون بازاریابی شبکه‌ای و تجارت الکترونیک وسوسه می‌کند. بدون شک ورود کاربران به این بازی‌ها یک دسیسه هرمی بیش نیست که به پولدار شدن بازیگردانان منتهی می‌شود. در پایان به نامه‌های الکترونیک ارسالی ناشناس که خبر از برنده‌شدن مبالغ قابل توجهی پول به شما می‌دهند توجه نکنید. این روش دامی برای کلاهبرداری از شماست.

کد خبر 114851

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز