افشین قطبی سرمربی تیم ملی برای 2 دیدار تدارکاتی ایران مقابل چین و کره‌جنوبی 25 بازیکن را به اردو دعوت کرد که البته فهرست جدید قطبی باز هم حرف‌و حدیث‌های مختلفی را به همراه داشته است

قطبی

فهرست تیم ملی نسبت به بازی قبلی مقابل ارمنستان تغییراتی داشت که مهم‌ترین آنها عدم‌دعوت از میلاد میداوودی بود؛ در ضمن بازیکنانی مثل علی کریمی و فرهاد مجیدی باز هم در فهرست مورد نظر قطبی قرار نگرفتند. اما نکته قابل توجه دعوت از مسعود شجاعی، آندرانیک تیموریان، محمد غلامی و هاشم بیک‌زاده بود که البته دعوت از بیک‌زاده و تیموریان هم در نوع خود قابل نقد است.

در فهرست جدید قطبی سیدمهدی رحمتی همچنان دروازه‌بان اول است و بعید به‌نظر می‌رسد دیگر دروازه‌بان‌های ایران بتوانند تهدید جدی برای او باشند اما دعوت از میرزاپور و علیرضا حقیقی جای بحث دارد. میرزاپور در سال‌های اخیر یکی از دروازه‌بان‌های پرنوسان لیگ بوده که در بازی با استقلال هم با اشتباهات خود یکی از دلایل شکست پیکان بود ضمن اینکه علیرضا حقیقی هم در بازی با راه آهن عملکرد خوبی نداشت و بی‌جهت نبود که دایی در بازی با شاهین او را نیمکت‌نشین کرد.

ترکیب خط دفاعی نسبت به فهرست‌های قبلی تغییر چندانی نداشته و فقط هاشم بیک‌زاده جزو نفرات جدید است. این در شرایطی است که بیک‌زاده در بازی‌های این فصل سپاهان در حد یک بازیکن متوسط بوده است.در خط هافبک تیم ملی مهم‌ترین اتفاق بازگشت مسعود شجاعی است و قطبی از او در این دو بازی دوستانه استفاده خواهد کرد.

در ضمن قرار است جواد نکونام در چین و کره در اردوی تیم ملی حاضر شود. اما نکته قابل تأمل دعوت از آندرانیک تیموریان است که مدت‌ها در فوتبال باشگاهی یک بازیکن نیمکت نشین یا سکونشین بود. آندو بازیکن با تجربه و مطرحی است که سابقه بازی در جام جهانی را دارد و شاید از لحاظ بدنی نسبت به بعضی از بازیکنان تیم ملی آماده‌تر باشد ولی او مدت‌ها ست که از شرایط بازی فاصله دارد و همین موضوع باعث شده که انتقادهایی نسبت به دعوت‌شدن تیموریان وجود داشته باشد.

دست قطبی در خط حمله به‌طور کامل باز است و این برای او اتفاق خوشایندی است که در حال حاضر مهاجمانی مثل خلعتبری، غلامرضا رضایی، هادی نوروزی، کریم انصاری فرد، محمد غلامی و مهرداد اولادی در لیگ بازی می‌کنند و آمادگی قابل توجهی دارند. غلامی هم در نقش یک فوروارد قدرتی، سرزن و شوت‌زن در بین نفرات جدید تیم ملی دیده می‌شود هر چند که رسیدن به ترکیب تیم ملی برای او کار سختی است.

غایب‌های فهرست جدید

درمیان اسامی دعوت شده به تیم ملی اما جای فرهاد مجیدی مهاجم آماده استقلال خالی است و گویا قطبی فعلا قصد ندارد از او استفاده کند. سرمربی تیم ملی حتی مدت‌ها پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد که سن مجیدی بالاست و ترجیح می‌دهد از بازیکنان جوان استفاده کند که البته این حرف‌های قطبی از طرف مجیدی بی‌جواب نماند و او در مصاحبه‌هایش گفت که نمی‌داند ملاک قطبی سن بازیکن است یا آمادگی بدنی. در ضمن قطبی باز هم از دعوت علی کریمی چشم‌پوشی کرد و بعید به‌نظر می‌رسد تصمیم سرمربی تیم ملی در مورد بازیکن پرحاشیه استیل‌آذین تغییر کند.

عدم‌دعوت از میداوودی مهاجم آماده استقلال هم عجیب به‌نظر می‌رسد. شایعه شده که عدم‌دعوت او به‌دلیل مسائل فنی نیست. میداوودی قبل از بازی با ارمنستان اردوی تیم ملی را به‌دلیل مصدومیت مچ‌دست ترک کرد ولی 3 روز بعد از بازی دوستانه در ایروان، در بازی استقلال و استیل آذین به میدان رفت. همین موضوع شایعاتی را به‌وجود آورد مبنی بر اینکه او عمدا اردوی تیم را ترک کرده و مصدوم نبوده است. میداوودی همچنین نسبت به امکانات اردوی اتریش مصاحبه‌های انتقادی انجام داد و علیه عباس ترابیان هم موضع گرفت و می‌گویند عدم‌دعوت از او بی‌ربط به این موضوع هم نبوده است.

اسامی بازیکنان دعوت شده

سید مهدی رحمتی، ابراهیم میرزاپور، علیرضا حقیقی، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده، هادی عقیلی، محمد نصرتی، سیدجلال حسینی، حنیف عمران زاده، احسان حاج صفی، حسن اشجاری، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، مسعود شجاعی، پژمان نوری، فرزاد آشوبی، ایمان مبعلی، محمد نوری، محمدرضا خلعتبری، غلامرضا رضایی، میلاد زنیدپور، هادی نوروزی، کریم انصاری‌فرد، محمد غلامی و مهرداد اولادی.

کد خبر 114729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز