همشهری آنلاین: معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنایع و معادن از تداوم واردات خودرو خبر داد و گفت: ممنوعیتی از سوی هیچ دستگاهی صادر نشده است ضمن اینکه این امکان وجود ندارد که دستگاهی واردات کالایی همچون خودرو را ممنوع کند

واردات خودرو

به گزارش ایرنا، افشین روغنی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: به موجب آیین نامه‌ واردات خودرو که در 29 اردیبهشت ماه امسال از سوی دولت ابلاغ شده ضوابطی به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان به ویژه در بحث خدمات پس از فروش پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه واردکنندگان خودرو با رعایت شرایط این مصوبه می‌توانند اقدام به واردات خودرو کنند، اظهار داشت: برای واردات خودرو چهار بخش محیط زیست، استاندارد، بهینه‌ سازی مصرف سوخت و بحث خدمات پس از فروش باید تاییدیه صادر کنند که در این آیین‌نامه بحث خدمات پس از فروش کمی پررنگ‌تر از گذشته شده است.

روغنی ادامه داد: واردکنندگان خودرو پس از اخذ این چهار تاییدیه و مطرح شدن تقاضای آنها در کمیته خودرو، می‌توانند اقدام به واردات خودرو کنند بنابراین مصوبه واردات خودرو اجازه ایجاد ممنوعیت نمی‌دهد و ما نیز هم ممنوعیتی اعمال نکردیم.

معاون وزیر صنایع و معادن افزود: در این آیین‌نامه یکسری ضوابط برای خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی تعیین شده که با ابلاغ این مصوبه این ضوابط از سال جاری باید رعایت شود.

وی سپس اظهار داشت: خودروهایی که بتوانند تاییدیه‌های چهارگانه و مصوبات کمیته خودرو را اخذ کنند، هیچ ممنوعیتی برای ورود به کشور ندارند.

روغنی کاهش تقاضا برای واردات را علت اصلی توقف ثبت سفارش واردات خودرو دانست و گفت: تقاضانامه‌هایی که به کمیته خودرو ارایه می‌شود، در سال جاری کاهش داشته است و این سبب شده تا بحث ثبت سفارش افت پیدا کند.

روغنی ادامه داد: ضوابط فنی واردات خودرو در بند 11 اعلام می‌دارد که مدل و برند خودروها هر شش ماه یکبار باید در آن تجدید نظر شود.

وی اضافه کرد: ایران چون در حال توسعه است و شرایط محیط زیستی و مصرف سوخت آن روز به روز بهینه می‌شود بنابراین خودروهایی که با شرایط قدیمی مجوز دارند، شاید نتوانند با شرایط جدید کشور مجوز لازم را پاس کنند.

کد خبر 114699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز