همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تولید داروی جدید اسپینال z برای جلوگیری از پیشرفت سرطان‌های دستگاه گوارش، برای اولین بار در کشور خبر داد.

spinal z


دکتر مرضیه وحیددستجردی با اعلام این خبر افزود: داروی اسپینال z داروی کاملاً جدیدی است که فقط در کشور ما تولید شده و سابقه تولید آن در هیچ کشور خارجی وجود ندارد.
وی تاکید کرد: کلیه مراحل تولید این دارو از تهیه مواد اولیه تا انتهای چرخه تولید در داخل کشور انجام می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر بهداشت با بیان این که برای مراحل ساخت، فراهم‌سازی و انجام اقدامات بالینی این دارو 10 سال کار انجام شده است، افزود: اسپینال z برای جلوگیری از پیشرفت سرطان‌های دستگاه گوارش فوقانی به خصوص معده کاربرد دارد و به شکل کپسول و داروی خوراکی تولید می‌شود.
وحیددستجردی در خصوص نحوه توزیع این دارو اظهار داشت: در حال حاضر این دارو از طریق داروخانه‌های هلال احمر و سایر داروخانه‌هایی که داروهای ضد سرطان را ارائه می‌دهند، توزیع می‌شود.

 البته این داروی جدید در نمایشگاه بین‌ المللی تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی، آزمایشگاهی و صنایع دارویی که در خرداد ماه سال 86 در تهران برپا شده بود، معرفی شد و در همان زمان محمدزاده، مدیر عامل شرکت دارویی تامین، از عرضه این دارو ظرف 2 ماه خبر داده بود. {ایران داروی ضد سرطان ساخت}

 

کد خبر 114673

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز