همشهری آنلاین: رییس جمهور‌ از سفر به پاکستان در آینده نزدیک به منظور بازدید از مناطق سیل زده و ملاقات با مقامات عالی رتبه پاکستان خبر داد.

احمدی نژاد

به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد عصر روز ‌دوشنبه‌ در دیدار رحمان ملک وزیر کشور پاکستان با تسلیت کشته شدن جمعی از مردم پاکستان به‌ خاطر جاری شدن سیل، اظهار داشت: امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل یک وظیفه دینی و انسانی است و ملت ایران برای یاری رساندن به برادران خود در پاکستان آمادگی کامل دارد.

وی روابط ایران و پاکستان را عمیق و پایدار دانست و خاطرنشان کرد: دو کشور همسایه و دارای منافع مشترک هستند که باید همکاری‌ها و مناسبات دوکشور در زمینه‌های مختلف توسعه یابد.

رئیس جمهور در ادامه گسترش همکاری‌های امنیتی بین دو کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: دشمنان برای ایجاد نا امنی در منطقه تلاش‌های بسیاری می‌کنند که البته تحکیم و تعمیق روابط دوجانبه می‌تواند توطئه‌ها و فتنه‌گری‌های آنها را خنثی کند.

رییس جمهور همچنین از سفر به پاکستان در آینده نزدیک به منظور بازدید از مناطق سیل زده و ملاقات با مقامات عالی رتبه پاکستان خبر داد.

رحمان ملک وزیرکشور پاکستان نیز در این دیدار با تشکر از ابراز همدردی و کمک‌های ملت ایران به سیل‌زدگان، گزارشی از خسارات ناشی از وقوع سیل در کشورش ارایه کرد و اظهار داشت: سیل اخیر بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ کشورمان بوده است که خسارات زیادی را به بار آورده است.

وی در ادامه با تاکید بر افزایش سطح همکاری‌های دو کشور در بخش‌های گوناگون، گفت: پاکستان اجازه نمی‌دهد هیچ‌گونه اقدامی علیه ایران از خاک پاکستان انجام شود. دوکشور می‌توانند با گسترش همکاری های خود در بخش امنیتی با تروریسم مبارزه کنند.

 

کد خبر 114655
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز