همشهری آنلاین: توصیه‌های مقام معظم رهبری در این شرایط بسیار به‌موقع و لازم بود. اگر نگاه‌ها به هم نزدیک شود و همه‌ ما در یک جهت حرکت کنیم، بسیار مفید است.

larijani

علی لاریجانی طی سخنانی در نشست مشترک دولت و مجلس با تشکر از رییس‌جمهور و هیات وزیران و دولتمردان به دلیل حضور در این جلسه، عنوان کرد که بحث‌های جدی در این نشست مطرح شد و با یک رویکرد سالم همه دوستان به دنبال پیدا کردن راه‌ حل بودند.

وی با اشاره به طرح دیدگاه نمایندگان مجلس درباره مباحثی همچون خصوصی‌سازی، نحوه اجرای دقیق قانون،‌ مباحث و جهت‌گیری‌های فرهنگی و مسائل کشاورزی، عنوان کرد: طرح همه‌ی این مباحث دغدغه‌هایی است که برای توسعه کشور می‌تواند مفید باشد.

به گزارش ایسنا وی نحوه بیان مطالب را از سوی نمایندگان مجلس در این نشست، نشان از حسن نیت آن‌ها در حل مشکلات عنوان کرد و افزود: حسن نیت از نحوه بیان همه‌ی نمایندگان کاملا مکشوف بود.

لاریجانی با اشاره به توصیه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان بر حرکت در مسیر وحدت تاکید کرده و هدف‌ها را کاملا مشخص کردند.

رییس مجلس با اشاره به تعیین سیاست‌های کلی نظام عنوان کرد: در این شرایط مهم مشی ما در بازه‌های زمانی یک‌ساله و پنج‌ساله در راهی است که هدف و سیاست‌هایش کاملا مشخص شده است.

وی با اشاره به وظایف ذاتی دولت در برخی از این موارد عنوان کرد: برخی دیگر از این مسائل هم مربوط به مسائل قانونی است که مجلس باید آن‌ها را مدون کند.

وی گفت: در این نشست‌ها باید برای برخی از اختلاف نظرها به نتیجه برسیم و اگر در این نشست‌ها موضوعات تک تک مطرح و نگاه‌ها به هم نزدیک شود، بسیار مفید است.

لاریجانی اظهار امیدواری کرد که این نشست شروع گفت‌وگوهای صمیمی بین دولت و مجلس باشد و افزود: از همکاری دولت در کمیسیون تلفیق برای بررسی برنامه پنجم توسعه نیز تشکر می‌کنیم.

رییس مجلس برنامه پنجم توسعه را مبنای خوبی برای حرکت آینده کشور عنوان و اظهار امیدواری کرد که این نگاه صمیمانه استمرار داشته باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که در نشست‌های مشترک بعدی بین دولت و مجلس با نگاهی همراه با حسن نیت طرح موضوع شده و اختلاف نظرات و مشکلات پیگیری شود.

 علی لاریجانی پس از اتمام جلسه‌ی مشترک دولت و مجلس در یک کنفرانس خبری مشترک با رییس‌جمهور در جمع خبرنگاران حاضر شد و طی سخنانی به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کشور و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری،‌ همه نیروهای وفادار به انقلاب باید در طریق هم‌افزایی برای کشور گام بردارند که بر این اساس امشب این نشست تشکیل شد.

لاریجانی با اشاره به سخنان نمایندگان و وزیران در این نشست گفت:‌ نکات بسیار مهمی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و مباحث کلان اقتصادی، صنعتی، کشاورزی مطرح شد که هر یک از این موضوعات می‌تواند در یک نشست جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای احمدی‌نژاد پیشنهاد دادند که در هر کدام از این نشست‌ها هر بار یک موضوع مورد توجه قرار بگیرد که این پیشنهاد بسیار خوب است و نشان خواهد داد که با یک نگاه صمیمانه‌ای موضوعات مورد بررسی قرار بگیرد.

رییس مجلس از رییس‌جمهور و وزیران به دلیل حضور در این نشست تشکر کرد و گفت: امیدواریم که در نشست‌های بعدی با یک نگاه همراه با حسن نیت مسائل بین دولت و مجلس پیگیری شده و دیگر مشکل و اختلافی بین این دو قوه وجود نداشته باشد و برای حل مسائل کشور همه موارد در این‌گونه نشست‌ها مطرح شود.

 

 

کد خبر 114576
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز