آنچلوتی در روزهای مربیگری‌اش در میلان، متهم می‌شد که تفکراتی دفاعی دارد ولی 2برد 6‌بر صفر چلسی در شروع لیگ برتر، این نظریه را رد می‌کند. بعد از وست برومویچ، نوبت ویگان بود که در خانه‌اش طعم شکست سنگین مقابل چلسی را بچشد

فوتبال انگلیس

مدافع عنوان قهرمانی در فصل نقل و انتقالات سر و صدای زیادی به پا نکرد و حتی بالاک، جو کول و کاروالیو را ازدست داد ولی حالا مشخص می‌شود که برآورد آنچلوتی از نیروهایش دقیق بوده. بازیکنان چلسی حالا از خودشان می‌پرسند چگونه فصل پیش در این ورزشگاه مغلوب شده‌اند، هرچند در بازی برگشت که آخرین بازی فصل محسوب می‌شد با زدن 8 گل انتقام سختی گرفتند.

با احتساب آن بازی و 2بازی این فصل، چلسی در 3بازی آخرش در لیگ برتر 20گل زده که آماری باورنکردنی محسوب می‌شود. گلزنان چلسی در این بازی آنلکا ( 2بار)، کالو (2بار)، مالودا و بن آیون بودند و این تیم با 6 امتیاز صدرنشین قاطع لیگ برتر است.
آنچلوتی حالا از این می‌ترسد که با این پیروزی‌ها انتظار از تیمش خیلی بالا برودو می‌گوید:« غیرممکن است که فکر کنید در هر بازی 6گل می‌زنیم.

این بازی فوتبال واقعی نبود و به پلی استیشن شبیه بود.» او اضافه می‌کند: «تلاش می‌کنیم همان فوتبال سال قبل را بازی کنیم. می‌خواستیم بازی را ببریم و خوب بازی کنیم و توانستیم هر دو را انجام بدهیم.» او در تشریح 5 گل زده تیمش در نیمه دوم می‌گوید: «بالاترین توانایی ما قدرت ضدحملات مان است. وقتی فضا داشته باشیم، کنترل ما برای حریف کار سختی است.»

6 گل برای نخستین برد آرسنال

آرسنال هم که لیگ برتر را با تساوی یک بر یک در زمین لیورپول شروع کرده بود، در نخستین بازی خانگی‌اش بلکپول تازه وارد را با 6 گل شکست داد. ستاره آرسنال در این بازی تئو والکات بود؛ بازیکنی که از فهرست کاپلو برای جام جهانی خط خورد و حالا قرار است یکی از بازیکنان اصلی تیم جدید انگلیس باشد.

او 3 گل زد و سازنده یک پنالتی در دقیقه 30بود که بلکپول را 10نفره کرد. این پنالتی را آرشاوین به گل دوم آرسنال تبدیل کرد. ابو دیابی زننده یکی دیگر از گل‌ها بود و شاماک در دقیقه90 توانست نخستین گلش در لیگ برتر را به ثمر برساند.ونگر در پایان بازی به تمجید از مهاجم جوانش پرداخت و گفت:« او صاعقه وار بود. او دردادن پاس‌های آخر و ضربات پایانی خوب بود و این نشانه تبدیل شدن به یک بازیکن بزرگ است.

فراموش نکنید که او این کارها را در سرعت بالا انجام می‌دهد و تصمیم گرفتن در این وضعیت آسان نیست ولی در این بازی این کار را به‌خوبی انجام داد. از او در آینده چیزهای بیشتری خواهید دید. او باید به رفتار خوبش ادامه دهد و مصدوم نشود. اینها می‌تواند آینده او را تعیین کند.»در دیگر بازی مهم شنبه، تاتنهام با 2گل گرت بیل توانست در خانه استوک نخستین پیروزی‌اش را جشن بگیرد و مثل آرسنال 4 امتیازی شد. بولتون، بیرمنگام و وولوز دیگر تیم‌های 4 امتیازی هستند.

دومین بازی سخت لیورپول

لیورپول که در هفته اول میزبان آرسنال بود، امشب در دومین هفته میهمان منچستر سیتی، قدرت جدید فوتبال جزیره است. من سیتی هم در بازی هفته اول مقابل تاتنهام به تساوی بدون گل رسید و پنجشنبه شب در مرحله مقدماتی لیگ اروپا با گل ماریو بالوتلی، آخرین خرید گران‌قیمتش تیمیشورای رومانی را در خانه حریف شکست داد. در همان زمان لیورپول در آنفیلد با تک گل بابل، ترابوزان اسپور ترکیه را شکست داد؛ درحالی‌که جو کول یک پنالتی را هدر داد.

البته این بازیکن در بازی امشب غایب است؛ چرا که در نخستین بازی‌اش با پیراهن لیورپول مقابل آرسنال اخراج شد. مانچینی که با خریدهای گران سیتی برای نتیجه گرفتن تحت فشار است، باید بتواند مقابل مدعیان نتایج بهتری بگیرد و این می‌تواند از بازی امشب شروع شود.

کد خبر 114528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز