همشهری آنلاین: در نشست یکشنبه،31 مرداد مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگبان بر قانون حقوق مادی پدیدآورنده مطرح و مدت استفاده از حقوق مادی آثار هنری، پنجاه سال تعیین شد.

کپی‌رایت

 به گزارش همشهری ‌آنلاین به نقل از رادیو مجلس طرح اصلاح ماده 2 قانون حمایت از مولفان و محققان و هنرمندان در جلسه علنی یکشنبه 31 مرداد،به دلیل ایراد شورای نگهبان، بار دیگر در دستور کار قرار گرفت.
بر اساس اصلاحیه نمایندگان به منظور تامین نظر شورای نگهبان، مدت استفاده از حقوق مادی پدیدآورنده موضوع این قانون که به موجب وصایت یا وراثت منتقل می‌شود، از تاریخ مرگ پنجاه سال است.

در ادامه این ماده آمده است: ‌اگر وارثی (برای پدیدآورنده) وجود نداشته باشد یا اقدام بر اثر وصایت به کسی منتقل نشده باشد، برای همان مدت به منظور استفاده عمومی در اختیار حاکم شرع اسلامی ولی‌فقیه قرار خواهد گرفت.

در تبصره این قانون آمده است:‌مدت حمایت از مشترک موضوع ماده (6) این قانون پنجاه سال بعد از فوت آخرین پدیدآورنده خواهد بود.

بر اساس ای گزارش مجلس در تیرماه امسال این قانون را تصویب کرد که با ایراد شورای نگهبان روبرو شد.[افزایش محدودیت زمانی برای قانون حمایت از حقوق مولفان ]

کد خبر 114497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز