همشهری آنلاین: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با انتقاد شدید از جنگ تمام عیار تشکیلات خودگردان فلسطین علیه مساجد و خطبا و ائمه جماعات در کرانه باختری از شهروندان فلسطینی ساکن این منطقه خواست که به پاخواسته و وضعیت موجود را تغییر دهند

فلسطین

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فسلسین، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس طی اظهاراتی تلویزیونی و در واکنش به اقدامات تشکیلات رام الله در کرانه باختری تصریح کرد: ما امروز گرفتار تشکیلات فلاکت زده‌ای شده‌ایم که با اقدامات آن در زمینه تعقیب و بازداشت مبارزان گروه‌های مقاومت، به هیچ وجه نمی توان امید داشت که قدس را از چنگال اشغالگران نجات دهد.

 وی این سوال را مطرح کرد که آیا مرجعیتی که سعی در خلع سلاح گروه‌های مقاومت داشته و اساسا مقاومت را غیر قانونی و جرم می‌داند می تواند هدف آزاد سازی سرزمین فلسطین و قدس اشغالی را در سر داشته باشند؟ «به خدا دروغ می گویند.»

 این رهبر برجسته فلسطینی تاکید کرد: آیا ما می توانیم به این مرجع رهبری که به شدت از اصول ملی گرایی و احساس مسئولیت فاصله گرفته و اقدام به تعقیب و بازداشت شخصیت‌های برجسته فلسطینی و علما و ائمه جماعات و اساتید دانشگاه‌ها می کند و هزاران مسجد را در کرانه باختری بدون خطیب و موذن گذاشته است و از ایراد خطابه از سوی شیخ حامد البیتاوی در مساجد شهر نابلس جلوگیری می کند و ضمن محروم کردن ملت ما از سلاح مقاومت سعی در توطئه علیه دین و ایمان و اعتقادات آنها دارد تا در نهایت ملت و سرزمین فلسطین را در چنگال رژیم صهیونیستی گرفتار کند، می توان اعتماد کرد؟

 مشعل در ادامه اظهارات خود با تاکید بر لزوم تغییر تشکیلات خودگردان به دست ملت اصیل فلسطین که هیچ وقت فریب کمک‌های مالی کشورهای حامی مالی این تشکیلات به ریاست محمود عباس را نخورده‌اند خاطرنشان کرد که آنها با این کمک‌های خود سعی دارند ملت فلسطین را در مقابل خود تسلیم کنند، اما شهروندان فلسطینی ساکن کرانه باختری و شهرهای این منطقه علیه آنها قیام کرده و وضعیت موجود را تغییر خواهند داد.

 وی با اشاره به لزوم تشریک مساعی شهروندان فلسطینی ساکن کرانه باختری و قدس اشغالی و نیز فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال 48 فلسطین و در راس آنها شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی اراضی اشغالی سال 48 به منظور تغییر واقعیت تلخ کنونی تصریح کرد: ما مخالف این تشکیلات و مذاکرات مستقیم و غیرمستقیم آن با رژیم صهیونیستی و نیز جنگ بی رحمانه آن علیه مقاومت و انتخاب دمکراتیک ملت فلسطین هستیم.

 براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بخش دیگری از اظهارات خود به توطئه‌های رژیم صهیونیستی علیه شهر اشغالی قدس اشاره کرده و گفت: سال 2010 میلادی سال سرنوشت سازی برای آینده قدس و وضعیت آن از دید طرف صهیونیستی است و یا آنها موفق خواهند شد که سرنوشت این شهر را به نفع خود رقم بزنند و یا ما آنها را شکست داده و این منازعه را به نفع خود رقم خواهیم زد.

 وی افزود: چالشی که امروز ملت فلسطین در قدس با آن مواجه است تغییر ساختار جمعیتی و تبدیل فلسطینیان ساکن بیت المقدس به یک اقلیت و تخریب منازل بخش قدیمی قدس و مقبره مامن الله است که قبور صحابه پیامبر و علما را در خود جای داده و نمادی برای تاریخ فلسطین و امت در قدس به شمار می رود.

 مشعل در همین راستا اظهار داشت: ما قبلا می‌گفتیم که قدس در خطر است ولی امروز خطر از همه طرف این شهر را احاطه کرده است و آیا باید اجازه دهیم که رژیم صهیونیستی سرنوشت این شهر را طی سال جاری یا سال آینده میلادی به نفع خود رقم بزند؟ یا هنوز رگ غیرت و مردان غیوری در میان امت وجود دارند که بتواند جلوی این اقدام طرف صهیونیستی را بگیرند؟

 وی در پایان این اظهارات تلویزیونی خود تاکید کرد که همان طوری که ما در جلب حمایت‌ها برای لغو محاصره غزه موفق بودیم و اکنون تمام جهان با ارسال کاروان های زمینی و دریایی برای پایان دادن به محاصره غزه بسیج شده اند، باید اقدام مشابهی را نیز در قدس انجام دهیم.

کد خبر 114303
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز