چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۶:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردی با استفاده از ابزار ثبت اطلاعات جی پی اس و طی کردن مسیری 19 هزار کیلومتری بزرگ‌ترین پیام نوشتاری جهان را به وجود آورد

بزرگترین پیام کتبی دنیا

"نیک نیوکومن" برای نوشتن پیام "Read Ayn Rand" یا "آثار آین رند را بخوان" مسافتی در حدود 19 هزار و 650 کیلومتر را در میان ایالت‌های مختلف آمریکا راند تا ماهواره‌های گوگل ارث بتوانند پیام وی را ببینند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیوکومن در طی این سفر 30 روزه مسافتی میان اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام را تحت پوشش پیام خود قرار داد. وی ابتدا بر روی نقشه مسیر مورد نظر خود را برای نوشتن حروف پیام خود انتخاب کرد، سپس با استفاده از ابزار جی پی اس و نصب آن بر روی خودروی خود، خودرو را در مسیرهای مورد نظر راند.

تنها هدف این مرد از آغاز چنین سفری این است که وی یکی از طرفداران جدی "آین رند" نویسنده آمریکایی - روسی است و به اعتقاد وی اگر افراد بیشتری در جهان کتاب‌های وی را بخوانند و ایده‌های وی را جدی بگیرند، کشورها و کل جهان به جایی بهتر برای زندگی تبدیل خواهد شد، جوامع آزادتر شده و رونق خواهند یافت و دیدگاه انسان‌ها نسبت به آینده امیدوارانه‌تر خواهد شد.

نیوکومن بر خلاف هنرمند جی پی اسی قبلی، بر روی خطوطی حرکت می کرد که بر روی نقشه تعیین شده بودند و وی با استفاده از ابزار ثبت اطلاعات جی پی اس پیام‌های خود را به صورت دیجیتال به ثبت می‌رساند.

این سفر 30 روزه از شهر مارشال ایالت تگزاس آغاز شد و هر زمان که وی قصد ثبت حرفی را داشت، ابزار ثبت اطلاعات جی پی اس خود را روشن می‌کرد و در زمان طی مسیر میان دو حروف دستگاه را خاموش نگاه می‌داشت. سپس اطلاعات به ثبت رسیده بر روی برنامه گوگل ارث بارگذاری شدند تا تصویر نهایی پیام دیده شود.

نیوکومن می‌گوید: اولین واژه‌ای که نوشته Rand بوده، سپس با حرکت به سوی شمال واژه Read را نوشته و در نهایت پیام خود را با ثبت واژه Ayn به پایان رسانده است.

 آین رند نویسنده و فیلسوف مشهور آمریکایی-روسی است که کتابهای Atlas Shrugged و The Fountainhead وی در میان پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان قرار دارند.

کد خبر 114021
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز