همشهری آنلاین: "مایکل مولن " درباره هرگونه حمله علیه ایران به دلیل برنامه هسته‌ای این کشور هشدار داد و گفت که این حمله به طور باور نکردنی بی‌ثبات کننده است.

mike mulen

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "پرس‌تی‌وی "،‌ "مایکل مولن " که در مجمع امنیتی "آسپن " سخنرانی می‌کرد گفت که معتقد است اسرائیل که بزرگترین متحد آمریکا است می‌داند که یک حمله نظامی علیه ایران به طور باورنکردنی منطقه را بی ثبات خواهد کرد.

مقامات ایران بارها با بی اهمیت خطاب کردن تهدیدات علیه ایران تاکید کرده‌اند که نیروهای این کشور کاملا آماده هستند تا با هرگونه تهدید نظامی علیه ایران مقابله کنند.

مولن در ادامه سخنانش مدعی شد که ایران در حال توسعه تسلیحات اتمی بوده و معتقد است که حتی اگر تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال شود، تهران به برنامه تسلیحات اتمی خود ادامه می‌دهد.

وی افزود که دستیابی ایران به تسلیحات اتمی به شدت خطرناک بوده و افزود که هیچ دلیلی وجود ندارد تا به قول ایران مبنی بر اینکه در حال دنبال برنامه هسته‌ای برای کاربردهای صلح‌آمیز است، اعتماد کرد.

آمریکا و متحدان غربی این کشور مدعی هستند که ایران در تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی است اما این کشورها تا کنون هیچ گونه مدرکی درباره این ادعای خود مطرح نکرده‌اند.

ایران عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و بازرسان این نهاد بین‌المللی به طور منظم از تاسیسات ایران بازدید می‌کنند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون هیچ گونه انحرافی را در برنامه هسته‌ای ایران گزارش نداده است.

 

کد خبر 114018
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز