سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: در این هفته ویل اسمیت هنرپیشه سیاه‌پوست حدنصاب جدیدی ثبت کرد و ششمین فیلم او به شکل پیاپی در هفته نخست اکران در صدر جدول فیلم‌های پرفروش هفته قرار گرفت.

این فیلم که در جست‌وجوی خوشبختی نام دارد با فروش 27 میلیون دلاری در مکان نخست جای گرفت.

فیلم جدید ویل اسمیت که داستان زندگی واقعی یک مرد بی‌خانمان ساکن سانفرانسیسکو و پسر خردسالش است در 2852 سینما به اکران درآمد و توانسته در دو شاخه از جمله بهترین هنرپیشه درام (ویل اسمیت) کاندیدای دریافت جایزه گوی طلایی شود.

مجموع فروش 5 فیلم قبلی ویل اسمیت در سطح جهان 7/1 میلیارد دلار بوده است و «در جست‌وجوی خوشبختی» می‌تواند دهمین فیلم او باشد که فروشی بالای یکصد میلیون دلار دارد.

از سوی دیگر استودیو سونی با توزیع این فیلم، سیزدهمین فیلم خود را در مکان نخست جدول پرفروش‌ها در سال 2006 دید تا یک حدنصاب جدید داشته باشد.

اما فیلم اراگون با بازی ریچل وایز، جان مالکوویچ و جرمی‌آیرونز با وجود هزینه 130 میلیون دلاری در هفته نخست اکران نتوانست انتظارات را برآورده کند و با فروش 5/23 میلیون دلاری در مکان دوم جدول جای گرفت.

استودیو فاکس امیدوار بود تا در نبود فیلم‌هایی چون هری‌پاتر و ارباب حلقه‌ها، این فیلم تخیلی- اسطوره‌ای بتواند توجه کودکان و نوجوانان را جلب کند، اما چندان در کسب این هدف موفق نبود.

دیگر فیلم جدید این هفته تار شارلوت نام داشت که براساس کتاب مشهور کودکان ساخته شده است. این فیلم با بازی داکوتافانینگ و صداپیشگی جولیارابرتز و جان گلینر داستان رفاقت یک خوک و عنکبوتی به نام شارلوت در یک مزرعه پرماجراست.

این فیلم که با نقدهای مثبت فراوانی مواجه بود، در این هفته 12 میلیون دلار فروش داشت و استودیو پارامونت امیدوار است با فروش قابل توجه آن بتواند هزینه 80 میلیون دلاری فیلم را جبران کند.

اما انیمیشن «پاهای شاد» با افت فروش 34درصدی در این هفته 5/8 میلیون دلار فروش داشت تا با فروش کلی 149 میلیون دلار در رتبه هشتم فیلم‌های پرفروش سال 2006 قرار گیرد.

کمدی جدید جودلاو و کامرون دیاز به نام تعطیلات نیز در هفته دوم اکران با افت 36 درصدی فروش فقط 2/8 میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش آن تنها به 25 میلیون دلار برسد، در حالی که فیلم در دیگر قاره‌های جهان حدود 7/59 میلیون دلار فروش داشته است.

اما صدرنشین هفته گذشته فیلم اپوکالیتپو از مل‌گیبسون با افت فاحش فروش به مکان ششم جدول سقوط کرد و در این هفته فقط 7/7 میلیون دلار فروخت. دیگر فیلم خشن هفته به نام الماس خون با بازی لئوناردو دی‌کاپریو که نامزد دریافت دو جایزه گوهر طلایی است با فروش 3/6میلیون دلاری در مکان هفتم جای گرفت.

در انتهای جدول فروش این هفته نیز فیلم‌های کازینورویال و داستان ولادت قرار گرفتند. اما فیلم آلمانی خوب با بازی جورج کلونی و به کارگردانی استیون سودربرگ نیز در این هفته اکران محدود داشت و در 5 سینما فروش 79 هزار دلاری داشت تا به نامزدی احتمالی در اسکار امسال امیدوار باشد.

کد خبر 11379

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز