همشهری آنلاین: مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران برای ماه رمضان اجرای 495 برنامه در مجموعه های فرهنگی و هنری پایتخت را پیش بینی کرده که ممکن است هر یک از این برنامه ها بیش از دهها بار در نواحی مختلف شهر اجرا شوند.

عبدالله رمضانی در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون برنامه های شهرداری تهران در ماه رمضان افزود: برنامه های مختلفی برای اجرا در شهر تهران تدارک دیده شده که به زودی اجرا می شوند که از جمله آن محافل انس با قرآن، تلاوت و تواشیح قرآن است و در ده مسجد شاخص هر منطقه برگزار می شود.

وی از آراستگی، پاکسازی و غبار روبی مساجد در سطح شهر تهران خبر داد و تصریح کرد: دو هزار مسجد، نمازخانه و مراکز فرهنگی در سطح شهر تهران وجود دارد که برنامه های مختلف مرتبط با ماه رمضان را اجرا می کنند.

به گفته رمضانی، پخش نوای ربنا و اذان در فضاهای عمومی، پارکها و مراکز فرهنگی از دیگر اقداماتی است که برای اجرای آن سیستمهای صوتی و بلندگوهای مراکز در حال آماده سازی و تجهیز هستند.

وی تاکید کرد: آماده سازی فضای بصری و دیداری در سطح شهر از اقدامات دیگر است و سعی شده تا مجموعه های فرهنگی و هنری برای اجرای آیینها در مناطق مختلف در ماه رمضان به امکانات لازم مجهز شوند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران درباره آماده سازی فضاهای فرهنگی برای شبهای قدر گفت: پیش بینی شده در طول برگزاری مراسم شبهای قدر در نقاطی از شهر که دسترسی مردم به مساجد برگزار کننده این مراسم سخت است فضاهایی به این منظور ایجاد شود.

رمضانی تاکید کرد: برای ولادت امام حسن (ع) در 14 ماه رمضان نیز جشنهایی در پارکها، مناطق و محلات شهر تهران تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به راه اندازی تورهای گردشگری ویژه ماه رمضان اظهار داشت: تورهای گردشگری نیایش در شبهای ماه رمضان با پیش بینی بازدید از بقاع متبرکه در مرحله راه اندازی است و شهروندان می توانند با مراجعه به مجموعه های فرهنگی مناطق خود در این تورها ثبت نام کنند.

کد خبر 113784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز