گروه حوادث: پلیس ژاپن از بازداشت یک ایرانی در توکیو خبر داد. این مرد به همراه اعضای گروه پینک پانتر«پلنگ‌صورتی» یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های سال‌های اخیر ژاپن را رقم زده بود

سرقت مسلحانه

به گزارش سایت «ژاپن تودی»، ژوئن 2007 میلادی، با سرقت یک تاج جواهرنشان از یک جواهر فروشی مشهور در منطقه گینزای توکیو که ارزش آن چند میلیون یورو بود، تحقیقات پلیس این کشور برای ردزنی سارقان آغاز شد و درحالی‌که این تاج بعد از سرقت به چند قسمت تبدیل شده بود ردی از سارقان که از اعضای گروه پلنگ صورتی بودند به دست آمد.

اعضای این گروه که از اتباع مونته نگرو بودند، از سارقان بسیار ماهری بودند که در یکسری از سرقت‌های زنجیره‌ای در کشورهای مختلف و خصوصا در قبرس و ژاپن، هزاران دلار طلا و جواهر سرقت کرده بودند.در ادامه تحقیقات، پلیس به یکی از اعضای مؤثر این گروه به نام رادوان ژالوسیک رسید که یک تبهکار بین‌المللی 31 ساله بود.

تصاویر این تبهکار به سرعت روی سایت پلیس بین‌الملل قرار گرفت و عملیات گسترده پلیس در کشورهای مختلف برای دستگیری وی آغاز شد و سرانجام با گذشت نزدیک به 3 سال از این سرقت در ماه می‌گذشته (اردیبهشت ماه)، این مرد تبهکار از سوی پلیس ایتالیا دستگیر شد. او در حالی از سوی ماموران پلیس به دام افتاد که با یک گذرنامه جعلی با ملیت کرواسی وارد ایتالیا شده بود.

با دستگیری این مرد، تحقیقات از او شروع شد و در روزهای گذشته رسانه‌های ژاپن از دستگیری یک ایرانی 43 ساله مقیم توکیو خبر داده‌اند که با اعضای این باند که بیشتر آنها اتباع یوگسلاوی سابق هستند در ارتباط بوده است.

این مرد 41 ساله که از وی با نام حمید - س نام برده شده است، یک زن جوان را برای شرکت در دستبرد به جواهرفروشی منطقه گینزای توکیو به باند پلنگ صورتی معرفی کرده است که به خاطر این کار قسمتی از تاج به جای دستمزد به او داده شده است.
براساس این گزارش، نام این باند از فیلم پلنگ صورتی محصول 1963 شده است که در آن نقشه سرقت یک الماس گرانقیمت به اجرا در می‌آمد.

کد خبر 113761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز