همشهری آنلاین: حتی زمانی که فرزندان بالغ شوند، مشکلات‌شان همچنان قلب والدین آنها را به شدت به درد می‌آورد

family

خبرگزاری اتریش از سان دیه گو گزارش داد، یک تحقیق نشان می‌دهد مشکلات مشکلات فرزندان بالغ بیش از موفقیت‌هایشان بر پدر و مادر آنها اثر می‌گذارد.

کارن فینگرمن (Karen Fingerman)، مسئول این تحقیق از دانشگاه پوردو در ایالت ایندیانا آمریکا گفت: گرچه فرزندان زندگی خودشان را دارند و به پیش می‌روند، اما فراز و نشیب زندگی‌شان به شدت بر والدین آنها تاثیر می‌گذارد.

روانشناسان در این تحقیق از 630 پدر و مادر در محدود فیلادلفیا درباره 1250 فرزند بالغ‌شان و وضع زندگی خودشان سئوالاتی پرسیدند.

آنها به طور خاص درباره موفقیت‌ها و مشکلات فرزندان بالغ این والدین، از جمله درباره شغل، زندگی مشترک یا وضع سلامت‌شان پرسیدند.

گر چه تقریبا نیمی از کسانی که به این سئوالات پاسخ دادند دستکم یک فرزند داشتند که از وضعیت او راضی بودند، اما بیشتر والدین فرزندان بالغ خود را تا حدی یا کم موفق می‌دانستند.

دو سوم والدین فرزندی داشتند که در دو سال گذشته دستکم یک مشکل بزرگ داشته است. بنا به تحقیقی که روانشناسان در سان دیه گو انجام داده‌اند، وقتی که یک فرزند موفق هم باشد، باز هم والدین به شدت به خاطر مشکلاتی که خواهر و برادرهای او داشته باشند، آرامش ندارند.

فینگرمن گفت: دو فرزند که مشکل داشته باشند، بیشتر از یک فرزند دارای مشکل بر والدین خود اثر می‌گذارند و موفق بودن یک فرزند اثری بر احساس والدین درباره فرزندی که دارای مشکل باشد، نمی‌گذارد.

کد خبر 113748
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز