همشهری آنلاین: معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میزان کمک نقدی رییس جمهوری به اهالی رسانه برای هر خبرنگار متاهل را 400 و مجرد را 300 هزار تومان اعلام کرد

محمد علی رامین

به گزارش ایرنا، محمد علی رامین عصر پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران در سمنان گفت : برقراری بیمه تکمیلی تا سقف 10 میلیون تومان برای خبرنگاران ، ایجاد صندوق حمایت از روزنامه نگاران و پرداخت وام تامین مسکن به دو هزار خبرنگار به میزان 300 میلیون ریال از دیگر تسهیلات اختصاص یافته به اهالی رسانه است.

 وی افزود : علاوه بر موارد فوق ، امکانانی از قبیل تخصیص باشگاههای ورزشی، بیمارستانهای ویژه و ایجاد تعاونی مسکن برای خبرنگاران پیش بینی شده است.

وی با اشاره به قطعی شناخته شدن سخت و زیان آور بودن حرفه خبرنگاری توسط رییس جمهوری ، گفت : با این تصمیم دولت، اهالی رسانه می توانند با 20 سال سابقه اشتغال در این حوزه بازنشسته شوند و هر سال کار در عرصه رسانه برای آنها یک و نیم سال لحاظ می شود.

وی ادامه داد: در جشنواره مطبوعات امسال برای نخستین بار به برندگان این جشنواره 100 واحد مسکن مهر به عنوان جایزه تعلق می‌گیرد.

 وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید رسول پیام‌های الهی باشند، گفت: رسانه‌ها در نظام اسلامی پیام رسان ارزش‌های اسلامی هستند.

رامین اظهارداشت: در عرصه رسانه در 30 سال اخیر درجا زده‌ایم، در حالی که در عرصه‌های مختلف شکست ناپذیر شدیم و در تنها جایی که ورود پیدا نکردیم عرصه رسانه‌ای است.

وی افزود: در این زمینه از نظر کمیت رشد نامتوازن داشته‌ایم و از نظر کیفیت هنوز به روزهای اول انقلاب نرسیده‌ایم و رسانه جهانی نداریم و از عرصه ملی نیز پا را فراتر نگذاشته‌ایم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: در علم، نیرو ، فرهنگ و تاریخ زمنیه انتشار جهانی مطبوعات را داریم اما همت آن را نداریم

کد خبر 113739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز