پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: به همت این دانشگاه طرح قرآنی «شمیم وحدت» در 6 استان کشور به طور هم‌زمان از اول تا 20 رمضان برگزار می‌شود

قرآن

«محمد‌رضا معینی» مدیرکل امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه مذاهب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) ضمن بیان این خبر گفت: طرح قرآنی شمیم وحدت در شش استان کشور به طور هم‌زمان برگزار می‌شود، زمان اجرای طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان به مدت 20 روز است.

وی افزود: دانشجویان نخبه و قرآنی در قالب گروه‌های سه نفره به شش استان و در واقع شش شهر که در این شهرها اهل سنت و تشیع با هم زندگی می‌کنند، اعزام شدند و اکنون در این شهرها مستقر هستند.

معینی تصریح کرد: این شهرها عبارتند از: خواف در استان خراسان رضوی، بندر ترکمن در استان گلستان، مهاباد در آذربایجان غربی، شهر سنندج در استان کردستان، کرمانشاه در استان کرمانشاه و شهرستان خونج در استان فارس.

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: دانش‌آموزان در مدت این بیست روز به برنامه‌های قرآنی می‌پردازند و فعالیت‌های قرآنی آن‌ها در دو بخش عمده طراحی شده است؛ بخش اول ویژه دانش‌آموزان و جوانان 14 تا 17 سال است که برای این عده هر روز به مدت سه ساعت برنامه‌های آموزشی قرآنی اجرا می‌کنند.

معینی تأکید کرد: برنامه‌های آموزشی حول محور شش سوره واقعه، لقمان، حجرات، صف، جمعه و تغابن است که به صورت مفهومی کار می‌شود، این سوره‌ها هر کدام پیام‌های ویژه‌، کاربردی و جذابی برای این رده سنی دارند.

معینی اظهار کرد: این دانشجویان طبق روش نوین در این مدت به آموزش این سوره‌ها می‌پردازند، هم در صحت قرائت و هم در حد مفاهیم. همچنین مخاطبان سوره واقعه را در این طرح در مدت بیست روز حفظ خواهند کرد و 9 آیه ویژه قرآن که رویکرد تقریب در آن وجود دارد به صورت کارگاه‌های هم‌اندیشی و تدبر توسط دانشجویان برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: همچنین بخشی از دانستنی‌ها و اطلاعات علوم قرآنی در حد جوانان و نوجوانان ارائه می‌شود، این‌ها برنامه‌های قرآنی است که در این مدت بیست روز طی دو، سه ساعت هر روز صبح در این شش شهر ارایه می‌شود. بخش دیگری از دانشجویان اعزامی به عموم مردم مربوط می‌شود که در این شهرها با برپایی محافل قرآنی در مساجد انجام می‌شود.

معینی در مورد طرح‌های دیگر که در این مدت اجرا می‌شود، اظهار کرد: طرح مصحف وحدت، از دیگر طرح‌های اجرایی این گروه است که در اصل کتابت قرآن کریم در 16 ماه رمضان است که با مشارکت اساتید، مدرسان حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجویان شیعه و سنی در شش استان کشور برگزار می‌شود.

وی در پایان سخنانش گفت: در واقع یک‌ ششم قرآن سهم هر استان است که در روز پانزدهم رمضان کتابت می‌شود و در تهران صحافی می‌شود و به عنوان «مصحف وحدت» به عنوان یک کار نمادین در راستای وحدت و تقریب و این‌که قرآن الگو و نمادی برای مسلمانان جهان به عنوان مهم‌ترین نقطه اشتراک آن‌ها است تقدیم بیت مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) خواهد شد.

کد خبر 113718
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز