چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس در شهر سئول کره جنوبی طی عملیاتی به دفتر شرکت گوگل حمله کرد و در مورد دزدی اطلاعات شبکه‌های Wi-Fi توسط خودروهای سرویس نقشه این شرکت تحقیقاتی انجام داد

google streetview camera

 به گزارش بی‌بی‌سی، پلیس کره در بیانیه‌ای گفته که گوگل مضنون به جمع‌آوری اطلاعات کاربران از شبکه‌های Wi-Fi‌ است.

 گفته می‌شود که خودروهایی که گوگل از آن‌ها برای عکاسی از خیابان‌های شهرهای بزرگ جهان و تکمیل سرویس Street خود استفاده می‌کند، به اشتباه اطلاعات شبکه‌های Wi-Fi خانگی را نیز جمع‌آوری می‌کند.

 پیش‌تر این مشکل در آلمان گریبانگیر گوگل شد و به تازگی این شرکت اعلام کرده که چنین مشکلی در سرویسش وجود دارد ولی فقط شبکه‌های Wi-Fi بدون کدگذاری و قفل ایمنی نسبت به این مشکل آسیب‌پذیر هستند.[بیشتر بخوانید]

 خبرگزاری‌های محلی از سئول خبردادند که 19 افسر پلیس با حمله به دفتر گوگل تعدادی هارددیسک و سند را ضبط کردند.

 پلیس می‌گوید زمانی که بررسی مدارک بدست آمده به پایان برسد، مسئولان شرکت گوگل برای تکمیل تحقیقات به اداره پلیس فراخوانده می‌شوند. سخنگوی شرکت گوگل نیز گفته که شرکتش در هر تحقیقی با پلیس همکاری خواهد کرد.

 گفتنی‌است سرویس Street‌ گوگل بخشی از سرویس نقشه این شرکت است که به کاربران تصویر پانورامایی از خیابان‌های 30 کشور جهان نشان می‌دهد. این تصاویر توسط خودروهای مخصوصی مجهز به دوربین‌های عکاسی پانوراما تهیه می‌شوند. در داخل این خودروها سیستم ارتباطی بی‌سیمی وجود دارد که به اشتباه می‌تواند اطلاعات شبکه‌های محلی Wi-Fi را ضبط کند.

کد خبر 113669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز