گروه اقتصادی: ماه مبارک رمضان هم از راه رسید اما خبری از کالابرگ جدید نشد

کالابرگ

به گزارش همشهری، از آخرین شماره کالابرگ اعلامی، نزدیک به 6 ماه می‌گذرد اما به‌نظر می‌رسد این کاغذ کوچک ولی پاسخگوی بخش کوچکی از نیازهای روزمره بسیاری از مردم، قربانی قانون اجرا نشده هدفمندی یارانه‌ها شده‌است.

در سال‌های قبل، به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان، چند کالابرگ جدید اعلام می‌شد تا اقشاری که نه کارمند هستند و نه دارای حقوق ثابت و عملا از هیچ نهادی مستمری یا کمکی دریافت نمی‌کنند، به‌وجود چند کالابرگ دلخوش کنند؛ حال بماند که بسیاری از حقوق‌بگیران نیز با کالابرگ، گذران امور می‌کردند.

مقام‌های دولتی، هنوز دلیل واضح و آشکاری را برای اعلام نشدن کالا برگ جدید اعلام نکرده و تنها، به توجیه اختصاص نیافتن بودجه اکتفا کرده‌اند؛توجیهی که از سوی بسیاری از شهروندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد. این توجیه بار دیگر از سوی قائم مقام وزارت بازرگانی، مورد اشاره قرار گرفته است. قائم‌مقام وزیر بازرگانی گفت: قطعا این وزارتخانه اعلام کالابرگ را دنبال می‌کند اما تاکنون بودجه‌ای برای این موضوع تامین نشده است.

به گزارش ایسنا، موحدی افزود: وزارت بازرگانی بالاخره دستش در جیب بودجه کشور است که برای کالاهای اساسی 4 هزار میلیارد تومان اختصاص داده‌اند که این پول باید تخصیص یابد.وی ادامه داد: تاکنون بودجه‌ای برای کالابرگ تامین نشده است و پیگیر آن هستیم. البته پولی هم که تاکنون تخصیص یافته، صرف گندم شده است.

کد خبر 113594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز