همشهری آنلاین: نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که روزه‌خواری در معابر و اماکن عمومی از نظر قانونی از مصادیق جرایم مشهود و قابل تعقیب است و عذر شرعی مانند بیماری و مسافرت مجوزی برای تظاهر به روزه خواری محسوب نمی‌شود

پلیس

به گزارش ایسنا، دراین اطلاعیه نیروی انتظامی در آستانه ماه مبارک رمضان، آمده  است که: باردیگر ماه مبارک رمضان فرا رسید و مردم خوب آماده می‌شوند تا ادب حضور در میهمانی پروردگار را سرمایه خوشبختی دنیا و آخرت خود سازند.

 خودسازی عاشقانه در این ماه بر همه ابعاد زندگی تاثیر گذار است و از جمله در گسترش امنیت و کاهش موثر جرایم است.

 بی تردید امسال نیز همانند سال‌های گذشته انبوه مردم  از این فرصت بی نظیر کمال استفاده را خواهند برد .

 نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک فرا رسیدن این ماه بزرگ براساس وظایف دینی و قانونی یادآور نکات زیر را ضروری می‌داند:

 1- روزه خواری در معابر و اماکن عمومی از نظر شرعی حرام و از نظر قانونی از مصادیق جرایم مشهود و قابل تعقیب است. باید تاکید کرد که عذر شرعی مانند بیماری و مسافرت مجوزی برای تظاهر به روزه خواری محسوب نمی‌شود.

 2- متصدیان واحدهای صنفی و هر واحد دیگری که ناچار به ارایه خدمت در طول روز هستند ملزم به اخذ مجوز قانونی از مبادی ذیربط هستند. همچنین موظفند ضمن رعایت نکته اول مانع هتک حرمت احکام الهی توسط مراجعان شوند.

 3- فضای کشور در این روزها به عطر بندگی و معنویت آکنده است، پیش از همیشه باید مراقب رعایت عفاف و حجاب، مهربانی و کمک به ضعیفان و دیگر وظایف انسانی بود.

 همچنین انتظار می‌رود از مزاحمت‌های صوتی به ویژه در ساعات استراحت که موجب آزردگی خاطر هموطنان می شود، اجتناب شود.

 4- در این ماه بزرگ، لیالی قدر از حرمت و قداست مضاعفی برخوردارند و به همین جهت باید از برگزاری مجالس مغایر با شئونات این شب‌ها خودداری شود.

 5 - نیروی انتظامی مانند همیشه تلاش می‌کند با ارایه خدمات هرچه بیشتر، بهتر و خصوصا تسهیل عبور و مرور در خدمت شهروندان باشد و البته در این راستا به همیاری و کمک هموطنان امیدوار است.

 6 - از همه مردم مومن کشور درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را بلافاصله به پلیس 110 اطلاع دهند. همچنین شماره تلفن 197 آماده دریافت هرگونه انتقاد و پیشنهاد خواهد بود.  

کد خبر 113579
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز