همشهری آنلاین: رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص وضعیت نیروگاه بوشهر گفت: به طور قاطع می‌گویم که نیروگاه اتمی بوشهر هفته سوم یا چهارم شهریور در مدار تولید قرار می‌گیرد

سازمان انرژی اتمی

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر صالحی  که در حاشیه بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر سخن می‌گفت، با بیان این خبر، در خصوص راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر گفت: امیدواریم در شهریورماه عملیات انتقال سوخت به قلب رآکتور بوشهر صورت گیرد، چون در این صورت نیروگاه در وضعیت راه‌اندازی قرار گرفته است.

صالحی با اشاره به بازبینی تجهیزات اصلی رآکتور و مدار اول نیروگاه بوشهر افزود: هم اکنون تجهیزات این نیروگاه در حال بازبینی است و با رنگ‌کاری، عایق‌کاری دیوارها و زمین، نیروگاه برای راه اندازی کامل آماده می‌شود.

معاون رئیس جمهوری همچنین یادآور شد که نیروگاه‌های هسته‌ای برخلاف نیروگاه‌های فسیلی در مدت چند ماه به ظرفیت کامل تولید می‌رسند.

 رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین با بیان اینکه کشورهای سه‌گانه (آمریکا، روسیه و فرانسه) برای برگزاری نشست فنی درباره تبادل سوخت اعلام آمادگی کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد که این نشست طی دو هفته آینده برگزار شود.

صالحیدر خصوص نشست ایران با گروه وین، با بیان اینکه در رابطه با تامین سوخت رآکتور تهران با آژانس در ارتباط هستیم، اظهار داشت: کشورهای سه گانه آمریکا، روسیه و فرانسه در پاسخ به نامه ایران برای برگزاری نشست فنی در خصوص جزئیات تبادل سوخت بر مبنای بیانیه تهران اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم ظرف یکی دو هفته آینده این نشست را داشته باشیم. 

کد خبر 113568
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز