سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رسانه‌های دولتی چین گزارش کردند والدین و پزشکان در بخش مرکزی این کشور نگران آن هستند که هورمون‌های موجود در شیر خشکی که آنها به نوزادان دختران‌شان خورانده‌‌اند، به بزرگ شدن زودرس پستان‌های آنها انجامیده است.

baby formula

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه چاینا دیلی آزمایش‌های پزشکی بیانگر آن است که میزان‌های هورمون‌های در سه دختر در سنین 15 ماه تا 4 سال که از یک شیر خشک مشابه خورده بودند،‌ از حد میانگین برای زنان بزرگسال هم بالاتر رفته است.

یانگ کین،‌ پزشک ارشد در بخش مراقبت از کودکان در بیمارستان کودکان و مادران هوبئی در مرکز چین گفت: "میزان هورمون‌ها در نوزادان به طور قطع به معنای آن است که مشکلی وجود دارد."

با این حال مقامات محلی مسئول ایمنی غذا تقاضای یکی از والدین برای بررسی در مورد این شیر خشک ساخته شده بوسیله شرکت "سینوترا"، شرکتی که در شهر شرق کینگدائو را رد کردند و گفتند آزمایش‌ها را به خواست مصرف‌کنندگان انجام نمی‌دهند.

به گفته روزنامه گلوبال تایمز شیر خشک مشکوک هنوز در پایتخت ایالت هوبئی،‌ شهر ووهان، با قیمت تخفیف‌داده ‌شده،‌ به فروش می‌رسد و علیرغم ابراز نگرانی‌هایی در مورد آن در ماه گذشته، هنوز در قفسه‌های فروشگاه‌ها دیده می‌شود.

شرکت سینوترا بر بی‌خطر بودن محصولاتش اصرار دارد.

 این شرکت در بیانیه‌ای گفت: "هیج هورمون مصنوعی یا هیچ ماده غیرقانونی دیگر در حین تولید به شیرخشک اضافه نمی‌شود.

 به گزارش چاینا دیلی این نوزادان مقادیر به طور غیرمعمول بالایی هورمون‌های استرادیول و پرولاکتین را داشتند.

 وانگ دینگمیان، رئیس سابق انجمن لبنیات ایالت جنوبی گوانگ دونگ به چاینا دیلی گفت این هورمون‌ها ممکن است هنگام پرورش دادن دام‌ها بوسیله دامداران وارد زنجیره غذایی شده باشد.

وانگ گفت: "از آنجایی که در مورد اجرای مقررات ممنوع‌کننده استفاده از هورمون‌ها برای دام‌ها سختگیری نمی‌شود، اینکه بگوییم هیچکس از آنها استفاده نمی‌کند،‌ دروغ است."

 محصولات لبنی چینی در سال 2008 پس از آنکه فاش شد که حاوی ملامین، یک ماده شیمیایی مورد استفاده در ساختن پلاستیک، به طور گسترده‌ و غیرقانونی به آنها اضافه شده است تا به ظاهر محتوای پروتئین بالاتری را نشان دهند،‌ در سراسر جهان مسترد شدند.

در یک رسوایی بزرگ ملامین در فراورده‌های 22 شرکت لبنیات چینی یافت شد، و این آلودگی در مرگ دست کم شش نوزاد و بیماری 300000 نوزاد دیگر مسئول دانسته شد

کد خبر 113543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز