گروه سیاسی: سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درباره این که برخی ها سعی دارند بین اصولگرایان با لفظ حامیان دولت و حامیان قالیباف تفرقه ایجاد کنند،گفت: دولت اصلا رویکرد گروهی ندارد و برای دولت مهم نیست برتر انتخابات چه کسی باشد.

غلامحسین الهام که پس از هفته ها تعطیلی جلسه هفتگی خود با خبرنگاران صبح دوشنبه 27 آذر با خبرنگاران داخلی و خارجی سخن می‌گفت و فارس خبر آن را منتشر کرد، اظهار داشت: دشمنان خوب می‌دانند، زمان مهمی که بخواهند در سرنوشت کشور ما تاثیر بگذارند، زمان انتخابات است تا مردم را مایوس کنند، ولی خوشبختانه وقتی تلاش بدخواهان ملت ایران بیشتر می‌شود، عزم مردم راسخ‌تر می‌گردد. 

وی با اشاره به برگزاری انتخابات 24 آذر تاکید کرد: در این انتخابات، دولت تدارک بسیار مناسب و همه جانبه‌ای را برای برگزاری انتخابات انجام داد؛ چرا که این دور از انتخابات با تجمیع صورت گرفته که کار سختی بود و اولین تجربه تجمیع با موفقیت پشت سر گذاشته شد. 

سخنگوی دولت با اشاره به میزان مشارکت بالای مردم در انتخابات با بیان اینکه حضور پرشور مردم نشان از انگیزه بیشتر در بین ملت و امید به دولت در هموارکردن مسیر انتخابات دارد، خاطر نشان ساخت: دولت کاملاً بی‌طرفانه در جهت حفظ حقوق و آرای مردم تلاش و از ورود به هرگونه رقابت انتخاباتی پرهیز کرد.

تسریع در شمارش

الهام درباره نگرانی احزاب و گروه‌های سیاسی درخصوص شمارش آرا گفت: دولت برای سرعت بخشیدن جهت اعلام نتایج هماهنگی‌هایی را با هیات نظارت در انتخابات انجام داده است و در همین راستا شمارش رایانه‌ای آرا را به تصویب رساند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: قرار بود نتایج انتخابات شوراها به صورت رایانه‌ای شمارش شود، ولی در روز انتخابات مسائلی از نظر تحلیل نرم افزاری شمارش آرا مطرح شد که مجددا به بحث و گفتگو میان هیأت نظارت و وزارت کشور انجامید که چندین ساعت کار شمارش آرا را با تاخیر مواجه کرد.

الهام با تاکید بر این که منتخبان مردم در شوراها باید پاسخگوی اعتماد مردم باشند، اظهار داشت: معنای اصولگرایی یعنی کار خالصانه و براساس وظیفه و بدون گرایش سیاسی برای مردم است، کار سیاسی جای خود اما اولویت احترام به رأی و خواسته مردم است.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به نتیجه انتخابات داوری کرد، خاطرنشان ساخت: بعضی فرافکنی سیاسی می‌کنند و به دنبال ساختن چیزی هستند و نشاط سیاسی خود را در ایجاد مشکل و مسئله می‌بینند اما افکار عمومی واقعیت‌ها را درک خواهد کرد.

استفاده از ظرفیت‌ها

به گزارش فارس، غلامحسین الهام که در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت‌و‌گو می‌کرد،‌ افزود: مجامع بین‌المللی نباید وقت خود را صرف مخاصمه با ایران کنند چرا که در این مسیر خودشان بیش از ما آسیب خواهند دید. 

سخنگوی دولت تصریح کرد: در صورت قانون‌شکنی مجامع بین‌المللی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، ما از ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنیم. 

وی همچنین درباره بحث مذاکره با آمریکا با تأکید بر اینکه آنها خود تقاضای مذاکره می‌کنند و خودشان هم شرط می‌گذارند، گفت: آنها نمی‌دانند اصلاح رفتار یعنی‌چه، شرط و شروط آنها نیز برای ما اعتباری ندارد.

کد خبر 11334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز