مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

گروه شهری: تاکسی بی‌سیم نسوان بزودی با 15 دستگاه پراید سبز از ساعت 6 صبح تا ساعت 22 به خدمات دهی به بانوان تهرانی خواهد پرداخت.

به همین مناسبت سید جعفر تشکری هاشمی به همشهری گفت : از آن جا که  حدود 50 درصد جمعیت تهران را بانوان تشکیل می‌دهند لذا توجه ویژه به حقوق این قشر در ابعاد مختلف امری ضروری  است.
معاون حمل و نقل و ترافیک همچنین تصریح کرد: روزانه 15 میلیون سفر در شهر تهران صورت می‌گیرد که بخش عمده‌ای از این سفرها را بانوان انجام می‌دهند. علاوه براین با درنظرگرفتن  تماسهای مکرر بانوان با سامانه 137 و 1888 مبنی بر درخواست  راه اندازی سرویسی ویژه ، ایمن و توام با آسایش برای زنان، مسئولین شهرداری را بر آن داشت که به فکر  ارائه یک الگوی مناسب درسرویس دهی به جامعه بانوان باشند.
وی با تاکید بر اینکه بانوان راننده ای که در تاکسی بی سیم نسوان فعالیت می‌کنند باید کاملا متبحر باشند گفت: رانندگانی که برای تاکسی سرویسهای خصوصی انتخاب می‌شوند باید دوره‌های آموزشی لازم را درمورد نحوه برخورد با مسافران و شهرشناسی به منظور شناخت دقیق مسیرهای عبوری بگذرانند .
به گفته تشکری ،تاکسی های بی سیم نسوان نخستین  سری تاکسی های مجهز به سیستمهای ماهواره ای در شناسایی مسیرهستند. همچنین این تاکسی‌ها مجهز به سیستم پیام گویا بوده وجهت  مسیرهای عبوری را هم برای سرنشین و هم راننده خودرو اعلام می‌کند .
تشکری ادامه داد:  این تاکسی‌های سبز فسفری  مجهز به تاکسیمترهای دیجیتالی هستند بنابراین بانوان می‌توانند در پایان سفر  پرینتی از اطلاعات مربوط به مبدا و مقصد حرکت و میزان مسافت طی شده و نرخ کرایه تاکسی را درخواست نمایند.
وی در ادامه افزود: بانوان تهرانی به زودی می توانند با شماره های  20102020و55863380 با تاکسی سرویس نسوان تماس گرفته و درخواست خودرو کنند ولی به محض حل مشکلات مخابراتی شماره 1821 جایگزین شماره های اعلام شده خواهد شد.
کد خبر 11325

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز