چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر - احمد افشار: همزمان با صدوچهارمین سالگرد صدور فرمان مشروطیت روند تاریخی جنبش مشروطه در نمایشگاه عکس‌ها و اعلان‌ها به همراه احکام ستارخان و مدال‌های مجاهدان مشروطه تبریز در موزه عکسخانه شهر به معرض نمایش گذاشته شده است

عکس نمایشگاه

به مناسبت سالروز صدور فرمان مشروطیت در سال 1285 شمسی، نمایشگاهی از عکس‌ها و اعلان‌هایی از روند شکل‌گیری جنبش مشروطیت در ایران به همت 2مجموعه‌دار، محمدامین و ناصرالدین حسن‌زاده از تاریخ 12 مرداد تا 12 شهریور ماه در عکسخانه شهر برپاست.

این نمایشگاه شامل 16 قطعه عکس سیاه و سفید در ابعاد متفاوت و 13 تصویر از اعلان‌های دوران مشروطه به همراه مدال‌های سرداران ملی ستارخان و باقرخان، همچنین نمونه احکامی با دستخط اسماعیل امیرخیزی با مهر ستارخان است. مژگان طریقی، مسئول عکسخانه شهر در خصوص اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با رویکردی متفاوت از سال‌های قبل به مدت یک ماه برگزار می‌شود.

از نکات جالب این نمایشگاه نمونه احکام ستارخان با امضای «فدایی ملت و خادم ملت» و مدال‌هایی مصور است که برای اولین بار به نمایش گذاشته می‌شود. وی افزود: این نمایشگاه عکس هر روز از ساعت 9 صبح تا 17 به نشانی میدان هفت تیر، خیابان
بهار شیراز، بوستان بهار شیراز، موزه عکسخانه شهر، آماده بازدید علاقه‌مندان است.

ناصرالدین حسن‌زاده- مجموعه‌دار - نیز با اشاره به استقبال خیلی خوب روز افتتاحیه مجموعه عکس‌ها و اعلان‌ها گفت که در این مجموعه آثار به نمایش‌گذاشته شده شامل عکس‌هایی از زندانی بودن میرزا رضای کرمانی و به‌دار کشیدن او، همچنین عکس‌هایی از علمای مبارز جنبش مشروطه به‌اضافه عکس دسته‌جمعی نمایندگان دوره اول مجلس و عکس به غل‌وزنجیر کشیده‌شدن وکلا قبل از به‌توپ بسته شدن مجلس به همراه احکام ستارخان است.

همچنین 2 مدال اصل، منقش به تصاویر ستارخان و باقرخان در این مجموعه به‌نمایش گذاشته شده است

کد خبر 113149

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز