گروه حوادث: متهم فراری باند تالاری که با شناسایی طلافروشان کیفی، طلا و جواهراتشان را به سرقت می‌بردند وقتی کارآگاهان پلیس را در چند قدمی خود دید چاره ای جز تسلیم نداشت.

بنا به این گزارش از مدتی قبل کارآگاهان پلیس در جریان فعالیت یک باند سرقت طلا و جواهرات قرار گرفتند که پس از شناسایی فروشندگان کیفی طلا در بازار طلافروشان تهران، آنها را تعقیب کرده و هنگامی که وارد خیابان خلوتی می شدند به صورت دسته جمعی و در چند گروه موتور سوار به صورت ضربتی به ایشان حمله کرده و با مجروح کردن، طلا و جواهراتشان را به سرقت می بردند.
بررسی های پلیسی نشان می‌داد در برخی موارد اعضای باند با تصادفات‌ ساختگی، خودروی‌  طلافروش‌ را متوقف‌ کرده و با تهدید چاقو و قمه طلاهای او را به ‌ سرقت‌ می‌بردند.
در حالیکه ماموران سرنخهایی از اعضای باند به دست آورده بودند در جریان یک عملیات تخصصی پلیسی 15 نفر از اعضای باند دستگیر شدند . سارقان حرفه ای اگر چه در ابتدا منکر سرقت‌  بودند اما هنگامی که طلافروشان مالباخته آنها را شناسایی کردند، یکی پس از دیگری لب‌ به‌ اعتراف‌ گشوده‌ و از راز سرقت‌ بیش از 30 کیلو طلا و جواهرات گرانقیمت‌ پرده‌ برداشتند.
اعضای باند در تحقیقات‌ پلیسی اعتراف کردند سرکرده‌ باند، فردی‌ به‌ نام‌ مهدی، معروف‌ به‌ تالاری‌  با توجه به اطلاعاتی که  از زمان حضور طلافروشان‌ کیفی‌ و اقدام به حمل‌ طلاها برای سایر طلافروشی ها  پیدا می‌کرد، وارد عمل می‌شد و با دستور او  اعضای باند‌ با تعقیب‌ این‌ افراد و با روش‌های‌ متفاوت‌ از جمله‌ پنچر کردن‌ خودرو، درگیری‌ لفظی، تصادف‌ ساختگی‌ و... خودروی حمل‌ طلا را متوقف‌ کرده و پس از حمله به مرد طلافروش با  قمه‌ و گاز اشک‌آور، طلاهایش‌ را سرقت‌ می‌ کردند.  اعضای باند در بازجویی‌های تخصصی، از همدستی یک سارق سابقه دار به نام سعید خبر داده بودند، ولی پلیس با تحت نظر قرار دادن پاتوقهای او متوجه شد که او متواری شده است، اما در حالیکه بررسی‌های پلیس برای دستگیری این متهم نتیجه داده بود وی خود را تسلیم ماموران پلیس کرد.
 صبح  دیروز سعید هنگامی که  در مقابل قاضی رضا جعفری معاونت دادسرای جنایی پایتخت قرارگرفت به سه فقره سرقت  کیف طلافروشان با همکاری دیگر اعضای باند اعتراف کرده و گفت :در نخستین سرقت 3 کیلو طلای مردی را در ترمینال غرب سرقت کردیم. در دومین سرقت ساعت‌های طلای یک ساعت فروش را در خیابان گمرک ربودیم.، در جریان سومین سرقت هم بعد از آنکه اعضای باند مرد طلافروشی را در خیابان نواب مورد حمله قرار دادند کیف دستی او را که دو کیلو و نیم طلا داشت به سرقت بردیم . وی در ادامه گفت : بعد از آنکه در سومین سرقت اعضای باند، طلافروش بی دفاع را با چاقو به شدت مجروح کردند از اعضای باند جدا شدم و دیگر با آنها همکاری نکردم .  بر پایه این گزارش متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان دایره 18 پلیس آگاهی قرارگرفته است.
کد خبر 11310

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز