چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین هکرها نرم‌افزاری را منتشر کردند که به کاربران آیفون 4 امکان می‌دهد بتوانند برنامه‌هایی بجز برنامه‌های عرضه شده در فروشگاه اپل را در این گوشی نصب و اجرا کنند.

iphone 4

به گزارش ایسنا، روند شکستن قفل در آیفون 4 نمایش داده شده بود اما تاکنون به ‌صورت عمومی موجود نبود.

ابزار JailbreakMe به دارندگان دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل آیفون شامل آیفون 4 و آی‌پد امکان می‌دهد برنامه‌ها را از منابع دیگری بجز فروشگاه برنامه اپل تهیه و نصب کنند.

این به بدین معنی است که برنامه‌هایی که موفق نشده‌اند در روند بررسی سخت‌گیرانه اپل مورد تایید قرار بگیرند، می‌توانند از منابع برنامه غیرمجاز دیگر توزیع شوند.

اداره کپی‌رایت آمریکا هفته گذشته عمل شکستن قفل را قانونی اعلام کرد که به این ترتیب اپل نمی‌تواند به صورت قانونی مشتریانش را مجبور کند در محدوده فروشگاه آنلاین این شرکت بمانند و تنها از برنامه‌های آن استفاده کنند.

چنین اقدامی ممکن است به درآمد اپل لطمه بزند اما تصور می‌شود درصد آیفون‌ها و آی پدهایی که قفل آن‌ها شکسته شده، بسیار اندک باشد. البته این روند، خطرات امنیتی نیز به همراه خواهد داشت زیرا معمولا برنامه‌های موجود در منابع دیگر از بدافزارها مصون نیستند و به‌روزرسانی‌های منتشر شده از سوی اپل برای سیستم عامل آیفون شکستن قفل را بی‌اثر می‌کند.

ابزار JailbreakMe جدیدترین برنامه منتشر شده از سوی گروه هکری iPhone Dev است که با هک دستگاه‌های اپل سال‌هاست با این شرکت بازی موش و گربه به راه انداخته است و هرچه این گروه پیشرفته‌تر می‌شود، شکستن قفل دستگاه‌های آیفون از قبل راحت‌تر می‌شود.

کد خبر 113065
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز