دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: امروزه گوشی تلفن همراه، علاوه بر برقراری ارتباط، کاربردهای فراوان دیگری دارد. علاوه بر این مزیت‌ها شکل و ظاهر گوشی و راحتی کار با آن نیز برای کاربران از اهمیت فوق العاده‌ای برخورداراست

crazy concept

پیش‌گویی کار بسیار مشکلی است. جزء مشاغل پرخطر نیز به حساب می‌آید. برای مثال شما می‌توانید حدس بزنید مدل بعدی Iphone چه شکلی خواهد بود، اما آیا می‌توانید در مورد ریخت و قیافه‌ تلفن‌های چند سال آینده نیز پیش‌گویی کنید؟ نمایشگاهی از تراوشات مغزی طراحان تلفن همراه را با هم مرور می‌کنیم. عکس‌های انتخابی از جدی تا شوخی محض رده‌بندی شده‌اند. تعدادی از این عجایب بیست‌گانه، توسط تولیدکننده‌ها طراحی شده‌اند. بعضی نیز حاصل زحمت کسانی است که دستی در فتوشاپ و کمی هم وقت اضافه دارند. البته تعدادی از عکس‌ها نیز مربوط به نمونه‌های ساخته‌شده واقعی است.


گوشی ماری
داشتن تلفنی که به دور مچ دست، ساعد و ... بپیچد، برای دوستان کم‌حواس نعمتی است. متأسفانه با وجود چنین مزیت بزرگی باز هم کسی داوطلب خرید نیست. عکس‌های منتشرشده از‌ گوشی ماری در چنبره‌های مختلف بسیار دیدنی است، اما از حالت بازشده آن تصویری ارائه نشده ــ احتمالاً در یک کادر جا نمی‌شده است! اعلام ‌شده برای شماره‌گیری با این وسیله باید آن را مثل گیتار در دست گرفت. شرکت تبلیغاتی Product visionaries طراح این تلفن است.

 

گوشی تلفن همراه آینده

گوشی‌های جنبشی
ایده‌ نوین Kyocera وابسته به هیچ جنبشی نیست(!) فقط با انرژی جنبشی باطری خود را شارژ می‌کند. البته ــ پیش‌گویی می‌شود ــ نهایتاً جایگاه موبایل‌های کنونی را برای نمایشگرهای OLED جیبی باز کند. صفحه‌کلید این وسیله داخل قاب آن جاسازی شده است و در مواقع غیرضروری به داخل آن می‌لغزد. «فقط شروع به تایپ کنید، آنگاه صفحه‌کلید جادویی از بدنه‌ گوشی بیرون می‌آید.» البته در این جمله‌ طلایی ذکر نشده تایپ کردن را از کجا باید شروع کنیم؛ درحالی‌که صفحه‌ کلید هنوز بیرون نیامده است! شاید این ابزار ارتباطی دارای سنسورهایی باشد که توانایی خواندن ذهن کاربر را دارد. از نوع باطری که در این گوشی به کار می‌رود، اطلاعی در دست نیست.

 

گوشی تلفن همراه آینده

همراه استوانه‌ای
برداشت دیگری از انعطاف‌پذیری OLEDها، ذهن خلاق یک ژاپنی به نام تائوما TAOMA را به کار انداخت تا موبایل استوانه‌ای را طراحی کند. ناگفته نماند که ابتکار تائوما تقلید ناشیانه‌ای از همان طومارهای کهن خودمان است. تازه پا را از این هم فراتر گذاشته و صفحه‌ی OLED را با اختراع دیگر بشر یعنی باطری ترکیب کرده و به نام خود ثبت داده است.

 

گوشی تلفن همراه آینده

همراه منعطف

گوشی لمسی Bend in Touch را طراح اکراینی‌اش اندی کورو وِتس روی کاغذ آورده است. این تلفن یک صفحه‌نمایش Pop-out دارد که فضای نمایش گوشی را تقریباً دو برابر می‌کند. می‌توان هم‌زمان یکی از صفحه‌ها را به اینترنت اختصاص داد و دیگری را به نمایش ویدئویی. Bend in Tuch دوربین و فلش بازشونده نیز دارد. به ‌هرحال این گوشی نیز مثل سایر تولیدات بلوک شرق کمی یوغور به نظر می‌رسد.

 

گوشی تلفن همراه آینده

هیولای باادب
کپی کردن یکی از روش‌های نان درآوردن است با درصد آبرومندی شناور! سیر تکامل این شغل شریف در صنعت تلفن از کپی‌برداری از نبات، جماد، اهلی، وحشی و کلیه‌ مخلوقات خدا شروع شد تا امروز که رسید به تلفن آدم آهنی فضایی (حالا حق ثبت اختراع به کنار) نمونه‌اش هم این Transformer Phone که حالا شده یک آدم آهنی بی‌آزار و حرف‌گوش کن.

 

گوشی تلفن همراه آینده

تلفن شیشه‌ای
Yanko Design به تصویری که از رؤیای خود ارائه داده، افتخار می‌کند. این تلفن شیشه‌ای چیزی بیش از فضای پشت سر خود را به شما نشان می‌دهد و دقیقاً همان‌ها را به طرف روبرو، حداقل عکس‌ها را که می‌بیند!! قبل از هر بار استفاده هم باید دست‌ها را بشوییم والاّ خود کاربر هم بی‌نصیب می‌ماند.

 

گوشی تلفن همراه آینده

تکه‌ای از پنجره
میوه‌ خیال مون‌گان‌سونگ، چنان گزارش تصویری دقیقی از وضعیت آب و هوا می‌دهد که بلافاصله سرد و گرم روزگار را به آدم می‌چشاند. حقیقتاً این گوشی نیاز اصلی سازمان تخیلات هواشناسی است.

 

گوشی تلفن همراه آینده

 

سنگِ رودخانه

بیایید روراست باشیم. دوباره به عکس نگاه کنید. شاید برای رعایت حال فوجیتسو به این گوشی بگوییم «سنگ صبور»، ولی به نظر من دقیقاً شبیه یک جاصابونی شیشه‌ای است که برای قشنگی شماره‌دار شده است. البته این قابلیت را دارد که دوستان اهل فن آن را با زیرسیگاری اشتباه نگیرند. این گوشی سابقه حضور در نمایشگاه بازرگانی CEATEC 2009 را نیز دارد. صفحه‌کلید کامل، مدیاپلیر و جست‌وجوگر Web از جمله امکانات آن است. البته هنوز معلوم نشده با چه فناوری‌ای نیروی مورد نیاز این گوشی تأمین می‌شود. شاید اپل امتیاز این مهم را از آن خود کند.

گوشی تلفن همراه آینده

بشقاب مکالمات: پیشنهاد سرآشپز
آینده گوشی پرزرق‌وبرق Radia واقعاً یک اثر درخشان هنری است. تنها مشکل آن نداشتن مشتری است! ابعاد صفحه‌ قشنگ و نسبتاً کوچک این بشقاب هم مناسب وب‌گردی و فیلم‌بازی نیست. البته به درد شماره گرفتن، مکالمه، پزدادن و این‌جور کارها می‌خورد ولی توقع بیشتری نداشته باشید.

 

گوشی تلفن همراه آینده

 

آرایش مولکولی همراه
می‌گویند: Tjep Design، تلفن همراه O2 را با الهام از زیباشناسی ملکول اکسیژن طراحی کرده است. پیداست که ایده طراح نابغه Jep Design قابل تولید هست ولی الهام‌بخش هیچ‌کدام از گوشی‌های آینده نمی‌تواند باشد.

 

گوشی تلفن همراه آینده

غلاف تمام چوبی
پروژه‌ Touch Wood که در قالب یک همکاری مشترک بین NTT Docmo، شارپ و الیمپوس گسترش یافت، اکنون بخشی از طرح احیا جنگل‌ها شده است. قاب‌هایی که از چوب مازاد طرح‌های جنگل‌زدایی ساخته می‌شوند سخاوتمندی طبیعت را یادآوری می‌کند. سازندگان قول داده‌اند تا زمانی که پوشش‌های چوبی رنگ و بوی طبیعی خود را حفظ کنند، گارانتی ضد آب و حشره اعتبار داشته باشد. گوشی‌هایی از این دست به درد دوستداران طبیعت، مخالفان جنگل‌زدایی و طبیعت‌گرایان صنعت‌ستیز می‌خورد. درعین‌حال باید مراقب تراشه‌های روی گوشی باشید.

 

گوشی تلفن همراه آینده

گوشی موزی
الهام‌گرفته از گوی هاکی. حیمی لورنس این گوشی را برای کسانی طراحی کرده که از آن چیزی به‌غیر از تلفن نمی‌خواهند. در کشویی دوتکه از صفحه لمسی کوچک آن محافظت می‌کند.

 

گوشی تلفن همراه آینده

ساعدبند همراه!
مناسب‌ترین وسیله برای نمایش در سری جنگ ستارگان یا ایرون‌من، گوشی "Kora Bracet" است. این تلفن با دکمه‌های بی‌شمارش به دور ساعد هر کسی قفل شود، طرف هوس شمشیر لیزری می‌کند. اگر از دور به آن نگاه کنید، دکمه‌های کنترل دوربین، صفحه‌کلید، موزیک و .. منظره‌ یک پایگاه فضایی را مجسم می‌کند. فوجیتسو نیز نمونه‌ای از آن ساخته است.

 

گوشی تلفن همراه آینده

گوشی + PSP
ایدهPSP مجهز به تلفن را یک طراح ناشناس اینگونه به تصویر کشیده است. تلفیق گیم‌پد و یک گوشی لمسی، شاید رویایی باشد اما نکاتی آموزنده برای شرکت سونی در خود دارد. در عین حال می‌تواند هر شاگرد زرنگی را از درس و مدرسه بیندازد.

 

گوشی تلفن همراه آینده

راکت پینگ پنگ فوجیتسو
چند سال پیش آقای یوجی آیتو تصاویری از تخیل سازنده‌اش در اختیار فوجیتسو قرار داد. این شرکت هم نمونه‌ای از روی آن ساخت و در نمایشگاه CEATAC 2009 به نمایش گذاشت. آیتو تمام خلاقیت خود را در ترکیب راکت پینگ پنگ و شماره‌گیر دوار تلفن‌های قدیمی به‌کار برد، فوجیتسوهم همت زیادی در زیبایی آن به خرج داد.

 

گوشی تلفن همراه آینده

سونی اریکسون انتزاعی
سه سال پیش که از این گوشی رونمایی شد نمایشگر OLED، دوربین 3.2 مگا پیکسل با درب کشویی، 2 گیگ حافظه و رادیو اف ام برای خودش مجموعه‌ای بود. اما امروز این قطعه شیک و اتوکشیده، برای حفظ آبروی سونی اریکسون هم که شده، حداقل یک دوربین 10 مگاپیکسل و سایر امکانات گوشی‌های جدید را لازم دارد.

 

گوشی تلفن همراه آینده

http://www.itna.ir

کد خبر 112999
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز