رئیس مرکز دفتر سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان این که براساس آیین نامه برچسب روی جلد سیگارها هر 6 ماه یک بار باید تغییر کند، اعلام کرد: از شهریور ماه برچسب جدید روی جلد سیگارها درج می‌شود.

cigarette

به گزارش ایسنا دکتر کاظم ندافی با اعلام این خبر گفت: هم اکنون کارگروه مشترک بین وزارت بهداشت و شرکت دخانیات، دو تصویر جدید برای درج روی پاکت سیگارها پیشنهاد داده است که با تصویب نهایی یکی از آنها، این برچسب جدید بر روی پاکت سیگارهای تولید داخل و سیگارهای وارداتی مجاز از شهریور ماه درج خواهد شد.

 وی افزود: یکی از این تصاویر، کودکی را نشان می‌دهد که بر اثر قرار گرفتن درمعرض دود سیگار دچار مشکلات تنفسی شده و زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار دارد و تصویر دیگر اعضای داخلی بدن افراد هنگام سالم بودن و پس از تخریب توسط دود سیگار را نشان می‌دهد.

رئیس مرکز دفتر سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اختلاف نظر موجود بین وزارت بهداشت و شرکت دخانیات در خصوص درج این تصاویر بر روی پاکت‌های سیگار گفت: شرکت دخانیات معتقد است این تصاویر هشداردهنده باعث شده مردم به سیگارهای فاقد برچسب روی بیاورند. ولی مطالعات علمی ما نشان می‌دهد 10 درصد از زنان و 20 درصد از مردان مراجعه کننده به کلینیک‌های ترک سیگار، انگیزه خود را توجه به این تصاویر هشداردهنده اعلام کرده‌اند.

کد خبر 112972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز