مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

گروه شهری: بزرگراه دو طبقه یادگار امام حد فاصل خیابان آزادی تا خیابان امام خمینی تا دهه فجر امسال تکمیل خواهد شد.

پل- شهرداری- ساخت

دکتر سید مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران که دیروز در حاشیه جلسه ارتباط مستقیم با مردم در سامانه 1888 در جمع خبرنگاران نیز حاضر شد، این خبر را اعلام کرد. وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در این باره افزود: دور برگردان شمال به شمال این پروژه حد فاصل میراث فرهنگی تا آتش‌نشانی نیز قبل از آغاز سال تحصیلی تحویل داده خواهد شد.

حسینی در توضیح مشکلات احداث بزرگراه زین‌الدین به معارضان ملکی و تاسیساتی بسیار آن اشاره کرد و در پاسخ به این سؤال که چرا تا‌کنون تاریخ دقیقی برای افتتاح این بزرگراه اعلام نشده، گفت: تفاوت طرح‌هایی که در شهر به‌اجرا درمی‌آید با طرح‌هایی که در بیابان و خارج از شهر احداث می‌شود وجود همین معارضان ملکی و تاسیساتی است.وی ادامه داد: در این بزرگراه، ملک موقوفه‌ای وجود دارد که تا‌کنون توافقی با صاحب ملک انجام نشده و از آنجا که شهرداری بر کسب رضایت مالک آن بدون تنش تاکید دارد تکمیل این پروژه با تاخیر مواجه شده است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در هر حال عملیات احداث بخش قابل ملاحظه‌ای از بزرگراه زین‌الدین امسال پایان می‌یابد و کل این بزرگراه حداکثر تا سال 90 تکمیل خواهد شد. حسینی افزود: 2 لوله اصلی آب به قطر 1400 و 800 میلی متر نیز در امتداد این بزرگراه قرار دارد که طی توافق انجام شده با سازمان آب، لوله‌های جدید توسط شهرداری خریداری شده و کار انتقال آنها نیز انجام خواهد شد که با این اقدام، لوله‌های آب نیز نوسازی می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری در بخش دیگری از سخنانش به پروژه بزرگراه شهید باکری اشاره کرد و خبر داد: امسال باند شمال اتوبان تهران - کرج به بزرگراه باکری متصل خواهد شد. همچنین اتصال این بزرگراه به باند جنوب اتوبان تهران - کرج نیز در سال 90 تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: کار عرشه پل لاله این بزرگراه نیز به انجام رسیده و مسیر، آسفالت و آماده شده است.معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین از افتتاح پروژه تقاطع کاروانسرای سنگی در سال آینده در همین ایام خبر داد و گفت: در احداث این پل علاوه بر اینکه برای نخستین بار قالب‌های بومی در داخل کشور ایجاد شده است، قوس و شیب را در دهانه‌های بزرگ و قالب‌های پیش ساخته ایجاد کردیم.

حسینی ادامه داد: بخش‌هایی از این پل به‌صورت3 سطحی است و حرکت خودرو در 3 سطح روی آن انجام خواهد شد. وی در مورد پل جوادیه نیز گفت: این پل در هفته آخر تابستان و هفته اول مهرماه برای عبور و مرور آماده می‌شود و دیگر مراحل‌ آن مانند نورپردازی و... در آبان و آذر ماه تکمیل خواهد شد.

ساخت تقاطع شهید ستاری - شهید آبشناسان

تقاطع غیرهمسطح ستاری - آبشناسان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح ستاری- آبشناسان علاوه بر تکمیل شبکه بزرگراهی شمال غرب تهران با حذف تقاطع‌های همسطـح موجود در محـدوده بزرگراه آبشنـاسـان از جمله تقاطع سردار جنگل، شاهین و جنت آباد موجب دسترسی مناسب به کاربری‌های محدوده اجرای پروژه می‌شود.

اجرای این پروژه که پیشرفت فیزیکی آن در حال حاضر به 40درصد رسیده است، به‌صورت 2باند تنـدرو، 2بانـد تجمیع و توزیـع، یک دوربرگردان غیرهمسطح غرب به غرب، 2شیب خروجی (لوپ) و 4راستگرد طراحی شده و بزرگراه ستاری را به میدان دانشگاه متصل می‌کند.

کد خبر 112962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز