همشهری آنلاین: هزاران تایلندی زنجیره‌ای انسانی را در جزیره ساموئی (Samui) تشکیل دادند تا به اعطای امتیاز انحصاری اکتشاف نفت در 42 کیلومتری سواحل این جزیره توسط دولت اعتراض کنند

offshore drilling

خبرگزاری آلمان از بانکوک گزارش داد، آنگونه که روزنامه بانکوک پست خبر داده است، روستائیان، دانشجویان، ماهیگیران، مسئولان تورگردانی، هتل داران و فعالان حفظ محیط زیست در جاده کمربندی 52 کیلومتری این جزیره صف بستند.

برخی تظاهرکنندگان پوسترهایی را در دست داشتند که فاجعه زیست محیطی انفجار چاه نفتی BP در خلیج مکزیکو در 20 آوریل به بار آورد و همچنان به سال ها زمان نیاز است تا بتوان آثار آن را به طور کامل محو کرد. نوکستل (NuCastle) تایلند که به طور کامل متعلق به شرکت انرژی ساحلی (Coastal Energy Company) مستقر در لندن است، به تازگی مجوز اکتشاف نفت را در حوزه جزیره ساموئی صادر کرد.

ماهیگیران گفته اند جلوی فعالیت های این شرکت را می گیرند و یک گروه بوم شناسی تحت نظر فرماندار این جزیره هم تهدید کرده است در صورتی که دولت تا روز پنجشنبه از بازنگری در اعطای امتیاز خودداری نکند، به دیوان اداری این کشور شکایت می برد.

شرکت های نفتی ذخایر عظیم گازی را در خلیج تایلند کشف کرده اند، اما هیچ منبع نفتی قابل توجهی در چهار دهه حفاری انجام گرفته در این منطقه یافت نشده است.

کد خبر 112832
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز