یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

کیوان ساکت * در گذشت یکی از چهره‌های نام‌آور مشهور آواز ایران را به خانواده ایشان و جامعه موسیقی صمیمانه تسلیت می‌گویم

Kayvan Saket

استاد محمد نوری بی‌گمان یکی از موقرترین چهر‌ه‌های موسیقی مردمی این روزگار بود. صدای دلنشین، گوش‌نواز، رعایت تمام حالت‌های فراز و نشیب‌ها و ظرافت‌های آواز و همچنین بیان شعر و کلام به بهترین و دقیق‌ترین صورت ممکن از ویژگی‌های آثار این استاد فقید بود.استاد محمد نوری نه‌تنها طی سالیان سال فعالیت هنری خودش آثار بسیار زیبا و ماندگاری از خویش به یادگار گذاشت بلکه شاگردان بسیاری را هم تعلیم داد.

روی گشاده، خلق خوش، لب‌خندان، روحیه طنزپرداز و صدای آسمانی همه دست‌به‌دست هم داده بود تا این هنرمند عرصه آواز به‌ویژه در موسیقی پاپ به اسوه‌ای تکرارنشدنی بدل شود؛ هرچند خود استاد محمد نوری بر این اعتقاد بود و بر‌آن پا می‌فشرد که رشته و سبک اصلی آواز وی آواز کلاسیک است و به اپرا عشق می‌ورزید اما کیست که آلبوم «دلاویزترین» ‌ یا آهنگی که برای تولد خواننده بود را به یاد نیاورد؟ آنان که زمانی به شنیدن صدای زیبای نوری با آهنگسازی استادان مختلف به‌ویژه دکتر محمد سریر شادمانی می‌کردند، امروز ممکن است با شنیدن آن آثار اشک از چشمانشان جاری گردد، چرا؟ چون خالق این صداها دیگر در میان ما نیست.

درود و افتخار بر همه هنرمندان راستین که در راه اعتلای فرهنگ موسیقی ایران کوشش می‌کنند و دل‌های مردمان دیار خود را از شور و شعف لبریز می‌سازند.

* آهنگساز و نوازنده تار

کد خبر 112826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز