همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایط کنونی خواهیم توانست به مسائل فائق آییم؛ زیرا شرایط امروز در ایران و جهان بدتر از شرایط سال‌های 67 نیست.

مجمع تشخیص مصلحت

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ابتدای جلسه این هفته مجمع تشخیص مصلحت نظام، با توجه به حوادث هفته‌های اخیر در سطح بین‌المللی و منطقه خاورمیانه علیه کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: احساس می‌شود غربی‌ها اعم از آمریکا، اروپا و برخی کشورهای این اردوگاه و هم‌سو با مسائل عراق، افغانستان، لبنان و فلسطین اوضاع را بدتر و حاد می‌کنند و با مساله جمهوری اسلامی ایران نیز نوعی برخورد لجوجانه و غیراصولی را پیش گرفته‌اند و تلاش دارند همه راه‌های تفاهم و دیپلماتیک را بسته و با وجود اعلام آمادگی ایران در انجام مذاکرات، آن‌ها راه‌های خصمانه خود را دنبال و با ایجاد حواشی و بهانه‌گیری‌های بی‌مورد، جو را متشنج می‌کنند.

 وی لازمه عبور از این مرحله را، خویشتن‌داری، حوصله و رفتار عقلایی توسط دلسوزان در داخل کشور و در سطح بین‌المللی عنوان کرد و گفت: اتخاذ مواضع لجوجانه و غیرعقلایی نه تنها مشکلات منطقه را حل نخواهد کرد، بلکه تجربه تاریخ نشان می‌دهد که شرایط و اوضاع منطقه خاورمیانه به‌ویژه منطقه حیاتی خلیج فارس را بغرنج‌تر و مشکل‌تر خواهد کرد.

 وی با اشاره به مرور خاطرات خود مربوط به وقایع و بحران‌های سال 1367 در مورد دفاع مقدس و فضای بسیار بحرانی در داخل و کشورهای عراق و حتی آمریکا اظهار کرد: با تدبیر و عقلانیت در داخل و جهان توانستیم نه تنها جنگ را ختم کنیم بلکه پیروزی سیاسی خود در سازمان ملل متحد را ثبت کردیم.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایط کنونی نیز خواهیم توانست به مسائل فائق آییم زیرا شرایط امروز در ایران و جهان بدتر از شرایط سال‌های 67 نیست.

 او با اشاره به بحران کنونی بین‌المللی اقتصادی که به مهلکه‌ای تبدیل شده است، گفت: غربی‌ها، با زورگویی و لجاجت بر مواضع غیراصولی خود علیه ایران به نتیجه‌ای نخواهند رسید، زیرا دنیا ظرفیت تحمیل بحران یا بحران‌های دیگری را ندارد و باید مسئولانه و عقلایی رفتار کنند تا از دورنمای شومی که برای دنیا ترسیم کرده‌اند به خوبی عبور کرده و مسائل یا تفاهم حل و فصل شود. 

کد خبر 112713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز