نمایشگاه‌های ویژه عرضه سبد غذایی ماه مبارک رمضان، از یکشنبه آینده 10 مرداد در 15میدان میوه و تره‌بار شهرداری آغاز به کار خواهند کرد.

bazar-mayaden

حسین صفایی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به فارس گفت: این نمایشگاه‌ها با هماهنگی وزارت بازرگانی و جهاد کشاورزی، توسط سازمان میادین راه‌اندازی خواهند شد که همزمان با آغاز جشنواره خدمات شهری و مشارکت‌های مردمی خواهد بود و بخشی از این جشنواره به عرضه محصولات پرمصرف در ماه رمضان اختصاص خواهد یافت.وی با بیان اینکه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و پروتئینی در بازارهای مصرف، حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با عرضه مستقیم و نرخ‌های مناسب و متعادل و نقش آفرینی در تنظیم بازار محصولات پرمصرف در ماه مبارک رمضان از مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه‌ها خواهد بود، افزود: گوشت قرمز با قیمت تعادلی، قندوشکر، روغن، برنج، خرما، چای و عسل با قیمت مناسب از جمله اقلامی هستند که در این نمایشگاه‌ها عرضه خواهند شد.

مدیرعامل سازمان میادین ادامه داد: این نمایشگاه‌ها در میادین میوه و تره‌بار جلال‌آل‌احمد، صادقیه، لواسانی، بهمن، بعثت، پیروزی، آزادی، هروی و شهید غیبی و بازارهای میوه و تره بار استادنظر، هفت چنار، ازگل، قصر، دماوند و محل جشنواره مشارکت‌های مردمی و خدمات شهری واقع در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

برگزاری 300 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا

قرار است بیش از 300نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور از 20شهریور تا 20مهر به‌مدت یک ماه و به‌صورت شناور برپا شود.به گزارش ایلنا، حسن راد‌مرد، رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان با اشاره به برگزاری این نمایشگاه‌ها توسط اصناف کشور با همکاری وزارت بازرگانی گفت: نمایشگاه پاییزه امسال با افزایش 10 تا 15 درصدی در تعداد نمایشگاه‌ها و غرفه‌ها در 30 استان کشور برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس اطلاعات موجود حداقل 25 هزار غرفه در سراسرکشور به ارائه کالا به مردم می‌پردازند که مانند دوره‌های گذشته قیمت‌ها با 10 تا 15 درصد کاهش نسبت به بازار خواهد بود. به گفته رادمرد، براساس دستورالعمل جدید زمان برگزاری این نمایشگاه از 20شهریور تا 20 مهر به‌مدت یک ماه و به‌صورت شناور خواهد بود.وی در این باره افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی هر استان، سازمان بازرگانی استان‌ها می‌توانند با تصویب کمیته برگزاری نمایشگاه‌های استان، این نمایشگاه‌ها را در 3دوره زمانی 10روزه برگزار کنند اما بدون تردید باید یک دوره 10 روزه در تاریخ‌های اعلام شده برگزار شود.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان‌، درباره بازرسی و نظارت در نمایشگاه‌های پاییزه گفت: بازرسی و نظارت بر غرفه‌های نمایشگاه برعهده شورای اصناف است. با این همه همانند دوره‌های گذشته نظر‌سنجی‌ها و نظارت بر مجموعه‌های بازرسی بر عهده مجموعه دفتر ارزیابی و عملکرد و بازرسی سازمان‌های بازرسی استان‌ها خواهد بود.

کد خبر 112564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز