همشهری آنلاین: نخستین مرکز طب تسکینی یا مرکز کاهش درد بیماران سرطانی با 20 تخت بستری امروز در تهران راه‌اندازی شد.

palliative-care

به گزارش خبرگزاری فارس محمد رضا میر، سرپرست نخستین مرکز طب تسکینی وزارت بهداشت در حاشیه مراسم افتتاح  گفت: بیماران سرطانی بعد از طی مراحل درمان، جراحی و شیمی درمانی با عوارض و ناراحتی‌های دیگری غیر از بیماری مواجه هستند که سردسته آنها درد است.

وی ادامه داد: در کنار درد، این بیماران با عوارضی مانند استفراغ، تهوع، یبوست و سایر علایم دیگر مواجه هستند که کیفیت زندگی آ‌نها را تحت تأثیر قرار می‌دهد به همین علت این مرکز به عنوان اولین مرکز طب تسکینی کشور برای کاهش درد و سایر علایم بیماران سرطانی از امروز آغاز به فعالیت کرد.

میر گفت: کاهش درد و علایم این بیماران با استفاده از روش‌های مختلف و با کمک متخصصان رشته‌های مختلف مانند بیهوشی، مغز و اعصاب و سایر تخصص‌ها انجام می‌شود و یکی از روش‌های کاهش درد، مسدود کردن عصب ناحیه درد است.

وی افزود: فعلاً این مرکز تنها مرکز کاهش درد است که فقط به بیماران مبتلا به سرطان که مراحل درمانی و شیمی درمانی را سپری کرده‌اند، خدمات رسانی می‌کند، پذیرش در این مرکز به 2 صورت سرپایی و بستری انجام می‌شود و 20 تخت بستری دارد که البته بسیار کم است.

میر اضافه کرد: طب تسکینی فقط مختص بیماران مبتلا به سرطان نیست و همه افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن نیازمند این خدمات برای بهبود کیفیت زندگی هستند که امیدواریم با حمایت خیرین و دولت مراکز مشابه برای سایر بیماری‌ها در اقصی نقاط کشور دایر شود.

وی گفت: خدمات رسانی در این مرکز دولتی با تعرفه ناچیز و در حد رایگان ارائه می‌شود.

کد خبر 112452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز