یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

پیش از اینها هنگامی‌که راننده‌ای برای سبقت گرفتن در خط سرعت از بوق استفاده می‌کرد راننده جلویی شاکی می‌شد و معتقد بود تا هنگامی‌که برای این مورد می‌توان از نوربالا استفاده کرد چرا وی با بوق‌زدن، آلودگی صوتی ایجاد می‌کند و دیگران را عصبی می‌کند

norr bala-54-gh

با وجود این از وقتی مدل‌های تقلبی چراغ‌پرنور زنون به بازار آمده همان راننده‌های قدیمی تغییر عقیده داده و شنیدن صدای بوق را ترجیح می‌دهند زیرا نور این چراغ‌های تقلبی به‌حدی زیاد است که گاهی تمرکز راننده جلویی را به‌هم زده و وی را از مسیر خود منحرف می‌کند. به‌هر حال در شرایطی که برخی راننده‌های بی‌ملاحظه برای جلب توجه و گرفتن راه از چنین روش‌هایی استفاده می‌کنند بهتر است پیش از بالارفتن آمار تصادف‌های ناشی از این مورد با آن برخورد شود. البته به نظر شهروندان با بوق‌هایی که از حد مجاز، صدای بلندتری دارند نیز باید برخورد جدی‌تری صورت گیرد.

خیابان‌ سفید‌پوش

شایداین روز‌ها دیگر نمی‌توان تعبیر سفید‌پوش شدن خیابان‌ها را فقط ویژه زمستان دانست زیرا همانطور که در چند روز اخیر شاهد آن بودیم در فصل‌های دیگر سال نیز برخی قادرند خیابان را البته با لیوان یکبار‌مصرف سفید‌پوش کنند. خوشبختانه در برخی خیابان‌ها نیز شاهد اتفاق‌های خوبی بودیم و برای نمونه شهروندانی که مشغول توزیع شربت و شیرینی به مناسبت اعیاد ماه ‌شعبان بودند با نصب پارچه‌نوشته‌هایی از رهگذران می‌خواستند که لیوان‌های یکبار‌مصرف را در سطل زباله بیندازند. از سوی دیگر در برخی نقاط شهر به‌جای شربت‌های صنعتی، شربت‌های طبیعی همچون شربت آبلیمو توزیع می‌شد.

هزینه خرید بهداشتی

خیلی وقت‌ها گردش‌ها و تفریح‌های خانوادگی با خرید انواع تنقلات و آلوچه‌ها و لواشک‌های ترش یا بهتر بگوییم انواع هله‌هوله‌های رنگارنگ همراه می‌شود. در بسیاری از موارد خانواده‌ها با دیدن یک عرضه‌کننده خانگی تمایل بیشتری برای خرید این محصولات از خود نشان می‌دهند چراکه به‌طور معمول پیش از خرید می‌توانند طعم‌های مختلف را امتحان کنند. علاوه بر این، معتقدند که در تهیه این محصولات کمتر از مواد افزودنی استفاده شده است. شاید چنین نظری در پاره‌ای از موارد درست باشد اما توجه به این 2نکته نباید افراد را از توجه به مسائل بهداشتی غافل کند. گهگاه دیده می‌شود محیطی که فروشندگان در آنجا اقدام به‌فروش محصولات خود می‌کنند، شرایط مناسبی نداشته و مملو از حشرات ریز و درشت است؛ حال چگونه می‌توان از محیط تهیه آنها مطمئن بود؟ بنابراین بهتر است چنین موادغذایی را از افراد شناخته‌شده، معتبر و مکان‌های بهداشتی خریداری کنیم تا چندین برابر هزینه خرید را صرف هزینه درمان نکنیم.

هزار و چند درد از آسانسورها

در بعضی از مجتمع‌های پزشکی و درمانی، آسانسورها وضعیت مناسبی برای نقل و انتقال بیماران ندارند. توقف بالا یا پایین‌تر از سطح زمین اتاق آسانسورها افراد سالم را هنگام پیاده و سوار شدن به زمین می‌زند، چه برسد که یک فرد مریض‌احوال یا سالمند بخواهد از آنها استفاده کند. به هر حال بهتر است مدیریت چنین مجتمع‌هایی بیش از سایر مجتمع‌ها در درست کردن و ایمنی ساختن آسانسورها دقت به‌خرج دهند تا هزار درد بیماران با ‌اضافه شدن چند درد دیگر مانند شکستگی استخوان‌ها به هزار و چند درد تبدیل نشود.

کد خبر 112383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز