گروه اجتماعی: معاون سلامت و اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور گفت: بر اساس آمار به‌دست آمده در طول 10 سال گذشته 50 درصد زندانیان به دلیل مسائل مرتبط با مواد مخدر یا مصرف آن در زندان‌ها به‌سر می‌برند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر پرویز افشار در بازدید از روند اقدامات درمانی اعتیاد در ندامتگاه قزل‌حصار کرج اظهار داشت: این 50 درصد نیز اغلب معتاد هستند و یک‌سوم آنان همچنان به مصرف مواد ادامه می‌دهند.

وی افزود: هم‌اکنون طرح‌های ویژه کنترل اعتیاد در زندان‌ها توسط سازمان زندان‌های کشور در حال اجراست و این طرح در ریشه‌کنی اعتیاد اثرات سازنده‌ای داشته است.

افشار خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نجات معتادان تزریقی از طریق درمان با متادون در دستور کار است و ندامتگاه قزل‌حصار در این زمینه از موفق‌ترین زندان‌های کشور بوده است.

وی تصریح کرد: اعتیاد در زندان‌ها به عنوان ام‌الفساد جرایم شناخته شده است زیرا بسیاری از جرایم دیگر نیز ریشه در مواد مخدر دارند و به همین دلیل ریشه‌کنی اعتیاد از طریق متادون در جهان مورد توجه است.

افشار ادامه داد: هم‌اکنون 50 کلینیک مشاوره رفتاری در کشور پیرامون پروژه متادون در حال فعالیت هستند و بیش از 4 هزار و 500 نفر تحت پوشش این طرح قرار دارند که یک‌هزار نفر آنان در قزل‌حصار هستند.

کد خبر 11219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز