همشهری‌آنلاین: تلفن‌های هوشمند با سرمایه‌گذاری شرکت‌های دفاعی برروی رشد استفاده از برنامه‌های تلفن همراه پیشرفته، ممکن است به اسلحه جدید در زرادخانه جنگی آمریکا تبدیل شوند.

گوشی اچ تی سی

به گزارش ایسنا، شرکت Raytheon که سیستم دفاع موشکی پاتریوت را می‌سازد، در حال ساخت نرم‌افزاری است که یک سرباز را قادر می‌سازد با استفاده از تلفن همراهی که با سیستم عامل آندروید گوگل کار می‌کند، دشمن را در محیط اطراف خود بیابد.

این نرم‌افزار می‌تواند به اندازه‌ای قوی باشد که تصاویر هوایی از یک هواپیمای بدون سرنشین یا ماهواره را گرفته و برروی جزییاتی مانند شماره پلاک خودرو یا ویژگی‌های چهره یک شخص زوم کند.

این شرکت تاکنون نرم‌افزار خود را به گوشی‌های ساخته شده توسط موتورولا و HTC افزوده است و گوگل در کمک به این شرکت برای دسترسی و درک پلتفرم آندروید که رقیب جدی پلتفرم iOS برای آیفون اپل است، مفید بوده است.

به گفته مدیران این شرکت، ارتش آمریکا مشتری احتمالی برای این نرم‌افزار است و برخی از اعضای تیم‌های نیروهای ویژه آمریکا این محصول را آزمایش و Raytheon را راهنمایی کرده‌اند و ارتش هند نیز ممکن است بازار عظیمی برای این شرکت باشد.

هر گوشی که دارای صفحه لمسی رنگی است، مانند تلفن‌های هوشمند عادی حدود 500 دلار قیمت خواهد داشت اما Raytheon، مسوول فراهم کردن نرم‌افزار رمزنگاری شده و سیستم ارتباطی لازم برای برنامه به منظور کار کردن در مناطق دورافتاده‌ای که سیگنال وجود ندارد، خواهد بود.

این نرم‌افزار هم‌چنین به سربازان امکان می‌دهد با دوستان خود در تعامل باشند و آن‌ها را قادر می‌سازد حرکات دیگران را در میدان نبرد ردیابی و دشمنان احتمالی را شناسایی کنند.

اگر این تلفن‌ها متداول شوند، ممکن است هزاران دستگاه از آن‌ها، در مناطق درگیری مورد استفاده قرار بگیرند و خطر اینکه به دست دشمن بیفتد، بالاست اما به گفته مدیران Raytheon، نرم‌افزار تشخیص چهره در تلفن‌ها نصب خواهد شد و امکان می‌دهد تنها کاربران منتخب، آن‌ها را از قفل خارج کنند؛ GPS نیز امکان ردیابی گوشی‌ها را فراهم می‌کند.

کد خبر 112181
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز