رضا ظریفی: سازمان میراث فرهنگی به‌عنوان اصلی‌ترین متولی سیاستگذاری برای حفاظت و مرمت ابنیه تاریخی و فرهنگی کشور و همچنین متولی صنعت گردشگری و صنایع‌دستی روزهای مهم تغییر و جابه‌جایی را پشت سر می‌گذارد.

همزمان با انتشار رسمی خبر انتقال معاونت‌های این سازمان به گوشه و کنار کشور که البته چند ماه قبل تکذیب شده بود، اخباری نیز درباره سمت‌های جدید مدیران این سازمان در مناطق آزاد منتشر شده است.

در جدیدترین این اخبار می‌توان به خبر انتصاب سیدرضا موسوی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی به سمت مدیرعاملی منطقه آزاد قشم اشاره کرد. موسوی که قبل از ورود به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از کارکنان رادیو‌قرآن بوده و ابتدا به‌عنوان مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شده بود به جای محمد اصغری، مدیرعامل سابق منطقه آزاد قشم فعالیت خواهد کرد.

وی در حال حاضر عهده‌دار هر دو سمت است و البته با این تغییرات در معاونت گردشگری، اخباری مبنی بر ادغام این معاونت با معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی به گوش می‌رسد.

اما در ادامه تغییرات مدیران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور باید به حضور رئیس این سازمان که معاون رئیس‌جمهور نیز هست در سمت دبیری شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اشاره کرد. حمید بقایی که لیسانس ‌آی‌تی دارد در سال‌های نه‌چندان دور در رادیو تهران مشغول به کار بود و پس از خروج از رادیو در سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران مسئول بخش انفورماتیک و فرهنگسرای ‌آی‌تی شد.

با انتصاب اسفندیار رحیم‌مشایی به سمت ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت نهم، بقایی نیز به سمت قائم مقامی این سازمان انتخاب شد. اما در ادامه با آغاز به کار دولت دهم که مشایی به سمت رئیس دفتری رئیس‌جمهور منصوب شد کسی بهتر از بقایی برای تکیه زدن بر کرسی ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور پیدا نشد تا او عهده دار این مسئولیت باشد. در ادامه ماجرا هم وی با وجود تمامی سمت‌های قبلی عهده‌دار دبیری شورای هماهنگی سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شد.

اما اتفاق دیگری که سر و صدای زیادی نیز به پا کرد مربوط به انتصاب آزاده اردکانی دانش آموخته رشته میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد به مدیریت موزه ملی ایران با حدود 550 هزار شیء تاریخی بود که قبل از وی افرادی چون دکتر آندره گودار و باستان‌شناسان مشهوری چون دکتر نگهبان، سیف‌الله کامبخش فرد، مصطفوی، معصومی، باقرزاده و کارگر بر آن تکیه زده‌اند.

سابقه کاری اردکانی به آموزش زبان انگلیسی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و البته مدیریت همزمان سایت میراث آریا (chtn) و مدیریت نشریه داخلی سازمان میراث فرهنگی (پارسه) باز می‌گردد که در این اواخر مدیریت نشریه آغاز و مدیریت خبرگزاری «بنا» که هر دو رسانه متعلق به شورای‌عالی مناطق آزاد هستند را هم باید به فهرست مشاغل وی اضافه کرد.

وی با 32 سال سن جوان‌ترین مدیر موزه ملی و البته کم تجربه‌ترین آنها در عرصه باستان‌شناسی محسوب می‌شود. رفتن مدیران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به شورای هماهنگی مناطق آزاد، به‌دنبال انتصاب اسفندیار رحیم‌مشایی به سمت ریاست این شورا صورت گرفته است.

کد خبر 112104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز