همشهری آنلاین: دومین قطار تبریز - مشهد در مراسمی با حضور وزیر راه و ترابری راه اندازی شد

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ حمید بهبهانی وزیر راه وترابری در این مراسم گفت: بر اساس برنامه شرکت راه‌آهن تا 18 ماه‌ آینده 600 واگن قطار بازسازی می‌شود.

وزیر راه وترابری همچنین گفت: دومین قطار مسافری تبریز ـ مشهد به دست مهندسان ایرانی بازسازی و نوسازی شده است و هم اکنون هزار و 500 واگن مسافری در چرخه حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد که تلاش می‌کنیم قسمت عمده آنها را بازسازی کنیم.

بهبهانی افزود: قطار مسافری تبریز – مشهد در راستای توسعه خدمت رسانی به مردم غیور‌ آذربایجان برای زیارت بارگاه امام رضا (ع) با مشخصات درجه یک شش تخته با تهویه مطبوع و سیستم صوتی و تصویری، مسافران این مسیر را به صورت دو روز در هفته به صورت رفت و برگشت جابه‌جا خواهد کرد.

قطار مسافری تبریز – مشهد مقدس و بالعکس روزهای سه‌شنبه و جمعه از تبریز و روزهای پنج‌شنبه و یکشنبه از مشهد مقدس حرکت می‌کند.ساعت حرکت این قطار از تبریز 19.15و مراجعت آن از مشهد 09.15 صبح با مدت زمان سیر حدود 24 ساعت است.

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجا هم اعلام کرد قطار تبریز ـ مشهد با 10 واگن در مدت چهار ماه بدست مهندسان ایرانی بازسازی و راه‌اندازی شده است . ناصر بختیاری" گفت :رویکرد این شرکت، استفاده هرچه بیشتر ازتوانمندی های بخش خصوصی در توسعه راه آهن است. وی افزود : با توجه به تقاضای روزافزون حمل ونقل ریلی استفاده از بخش خصوصی و ایجاد زمینه برای فعالیت این بخش درحوزه راه آهن دردستور کار شرکت قطارهای مسافری رجا قرار گرفته است . 

کد خبر 112076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز