سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کاظم برگ‌نیسی،محقق نامدار ادبیات فارسی و عرب به دلیل سقوط در کما به سر می‌برد.

خبر این حادثه تلخ را ایسنا داد و نوشت او روز شنبه وقتی از محل کار خود قصد بازگشت به خانه را داشته، به دلیل خراب ‌بودن آسانسور و متوقف بودن اتاقک آن در طبقه‌ی اول، به محض ورود به آسانسور، از طبقه‌ی ششم به پایین سقوط می‌کند.

به گفته‌ی یکی از دوستان برگ‌نیسی، او همان شب سانحه با هلی‌کوپتر از کرج به تهران منتقل می‌شود و به دلیل این‌که بیمارستان‌های خصوصی از پذیرشش سر باز می‌زنند، او را به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل می‌کنند.

دوست این نویسنده از نبود رسیدگی مناسب به او انتقاد کرد و گفت: حتا دستگاه فشار خونی هم که بالای سر برگ‌نیسی است، خراب است و پزشکان بعد از سه روز هنوز علت بی‌هوشی او را نفهمیده‌اند.

آخرین کار تالیفی برگ‌نیسی جلد نخست شرح و معنی‌اش بر شاهنامه فردوسی بود که از سوی انتشارات فکر روز به بازار کتاب عرضه شد.[انتشار جلد نخست شاهنامه با شرح برگ‌نیسی]

به گزارش همشهری‌آنلاین،برگ‌نیسی از معدود چهره‌های فروتن و کم ادعای عرصه ادبیات و ترجمه به شمار می‌رود که دانشی عمیق و وسیع در زمینه‌های گوناگون فلسفی و کلامی داشته است و فهم او  از مسائل تاریخی و فکری و مذهبی و عرفانی به او جایگاهی ویژه بخشیده است.

همشهری‌آنلاین امیدوار است این ادیب و پژوهشگر شاخص بهبودی خود را بازیابد و  جامعه فرهنگی از ذهن وقاد او در تالیفات و ترجمه‌های خوب بهره‌ مند شود.

کد خبر 112062

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز