چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تیم انگلیسی که امیدوار است رکورد سرعت را با راندن در سرعتی بالاتر از هزار و 609 کیلومتر بر ساعت بشکند مدل نهایی خودروی خود را در نمایشگاه بین المللی هوایی فارنبرو رونمایی کرد که مورد توجه علاقمندان قرار گرفت.

به گزارش مهر، این تیم انگلیسی اعلام کرد شرکت صنعتی همپسون در سه ماه اول سال آینده ساخت نهایی این خودرو را آغاز خواهد کرد و به گفته مارک چپمن مدیر مهندسی ساخت Bloodhound، اکنون این خودرو از شبکه تولیدی ویژه‌ای برخوردار شده است.

وی امیدوار است بتوان تا انتهای سال 2011 یا اوایل سال 2012 این خودرو را در مسیر اتومبیلرانی ویژه‌ای در دریاچه‌ای خشک شده واقع در آفریقای جنوبی مورد آزمایش قرار دهند.

برای ثبت رکورد سرعت جهان، این خودرو باید رکورد هزار و 228 کیلومتر بر ساعت که در سال 1997 به ثبت رسیده است را بشکند.

اما ساختار فوق العاده آیرودینامیکی خودروی Bloodhound که از ترکیب راکت هیبریدی فالکون و موتور جت تایفون ساخته شده است، می‌تواند این خودروی آبی و نارنجی رنگ را به سرعت هزار و 610 کیلومتر بر ساعت نیز برساند.

بر اساس گزارش بی بی سی، این مدل نهایی که اکنون در نمایشگاه هوایی فارنبرو به نمایش گذاشته شده از قطعات پلی استیرن و فایبر گلس ساخته شده و وزن آن در حدود 950 کیلوگرم است در حالی که خودروی نهایی پس از تولید وزنی برابر 6 تن خواهد داشت.

کد خبر 112043

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز