همشهری‌آنلاین: علی اکبر شکارچی و درویش‌رضا منظمی ،‌دو چهره شاخص موسیقی لرستان درگذشت رضا سقایی را ضایعه‌ای برای موسیقی این منطقه دانستند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر محمدرضا سقایی معروف به رضا سقایی که روز گذشته در اثر سکته مغزی در بیمارستان ساسان درگذشت از جمله خوانندگان نامی لر به شمار می‌آمد که تصنیف معروف دایه‌دایه را نخستین بار اجرا کرد.

علی اکبر شکارچی ردیف‌دان و کمانچه‌نواز نامی درباره سقایی گفت: مردم هنر دوست ایران ، لرستانی های عزیز هنر پرور! ذهن و گوش و هوش شما و فرزندانتان در سراسر ایران با نغمه خوانی در صدای چپ کوک سقایی به موسیقی لری آشنا شد. او با تهی دستی و صبوری نهال موسیقی لری را در طول عمر پربارشان در جان شیفته شما غرس کرد.

درویش رضا منظمی دیگر کمانچه نواز شناخته شده موسیقی ردیفی و لری نیز درباره رضا سقایی گفت: منظمی ضمن اشاره به از بین رفتن صدای سقایی از پانزده سال پیش به بعد گفت : سقایی در اوج می خواند و صدای خاصی داشت که شنوندگان را جلب می کرد ولی در این حین برای عمل جراحی لوزه اش به بیمارستان رفت و بعد از این عمل نمی دانم چه بلایی سر او آوردند که دیگر نتوانست آواز بخواند و همین مسئله او را آزار می داد و سقایی را دچار افسردگی کرد.

این استاد دانشگاه در پایان با ابراز رضایت از خاکسپاری سقایی در خرم آباد گفت : خیلی خوب است که پیکر این هنرمند مانند مرحوم پرویز مشکاتیان در شهر خودش دفن می شود و قطعا این کار با استقبال بسیار زیاد لرستانیها مواجه  شده و تاثیرات مثبتی بر جای خواهد گذاشت.[انبوه نیشابوریان در تشییع پیکر مشکاتیان]

کد خبر 111958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز