مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۸۹ - ۰۵:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: انسان در آینده‌ای نه چندان دور سفرهای فضایی را بخشی از زندگی خود خواهد دید. پدیده‌ای که به تجهیزات و لوازم خاص خود نیاز دارد و از این رو شرکت‌های خصوصی از هم اکنون در فکر تولید این لوازم به ویژه لباسهای فضایی افتاده‌اند

دو شرکت طراح لباس‌های فضایی از اولین قدم خود در مسیر ساخت پوشش مناسب مسافران آینده فضا پرده برداشته و لباس فضایی جدیدی را در برابر دیدگان جمعی بزرگ از طراحان در مرکز فناوری و هنر Eyebeam منهتن آمریکا رونمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این لباس زرد رنگ فضایی از کلاهی بزرگ، دستکشی آبی رنگ برای دست راست و دستکشی مشکی برای دست چپ برخوردار است. دستکش آبی توسط طراحی از کشور روسیه و با انعطاف پذیری بسیار بالایی در بخش مچ دست ساخته شده و دستکش مشکی نیز با توانایی کاهش نیروی گشتاور مورد نیاز برای حرکت دادن انگشت‌ها توسط طراحی آمریکایی طراحی شده است. این دو دستکش در آینده برای ایجاد دستکش‌هایی تک لایه‌ای با عملکرد حرکتی بسیار بالا با یکدیگر ترکیب خواهند شد.

به گفته "نیکولای موئیسیو" یکی از طراحان تیم طراحی Final Frontier، تنها تولید بخش‌هایی از لباس جدید هزینه‌ای در حدود 15 هزار دلار در بر داشته است که این هزینه شامل تجهیزات ارتباطاتی و پشتیبانی نبوده است. با این همه طرح جدید لباس فضایی هنوز از توانایی برتری یافتن بر دیگر طرح‌های ارائه شده از قبیل طرح 100 هزار دلاری شرکت Orbital Outfitters را دارد.

در حالی که ناسا لباسهای فضایی خود را بر اساس فشار 4.3 پاوند بر اینچ مربع تنظیم می‌کند، لباس جدید تحت فشاری برابر 13.5 پاوند بر اینچ مربع قرار گرفت و در حالی از خود مقاومت نشان داد که شدت فشار تا 26 پاوند بر اینچ مربع افزایش پیدا کرد.

تیم طراحی Final Frontier امیدوار است لباس فضایی نسبتا ارزان قیمت آنها بتواند توجه شرکت‌های خصوصی پروازهای تجاری فضایی از قبیل شرکت مشهور Space X را برای استفاده در پروژه‌های توریستی به خود جلب کند.

کد خبر 111880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز