پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۳
۰ نفر

علی کهن‌نسب: 700 میلیون نفر در سرتاسر جهان در فینال جام‌جهانی2010 افریقای جنوبی، فوتبال ناب و زیبای اسپانیایی‌ها را دیدند.

تیم ملی فوتبال اسپانیا در جام سراسر شگفتی که در آن، تیم‌های بزرگی چون آرژانتین، برزیل، ایتالیا، انگلیس، آلمان و فرانسه راه به جایی نبردند، توانست برای نخستین بار قهرمانی در جام‌جهانی را نیز جشن بگیرد. این کار به لطف خلاقیت، هنرنمایی و  استعداد بازیکنان و با یک کار تیمی زیبا صورت پذیرفت تا اسپانیا پس از قهرمانی در جام ملت‌های اروپا، به عنوان هشتمین کشور جهان شناخته شود که این جام زرین ارزشمند را به خانه می‌برد. به نظر کارشناسان تیم ملی اسپانیا یکی از تیم‌هایی بود که بیشترین و بهترین بازیکنان مستعد را در ترکیب خود داشت و در هیچ دوره‌ای، تیم ملی اسپانیا این تعداد ستاره به خود ندیده است. تنها کافی است به اسامی بازیکنان تیم ملی اسپانیا نگاهی بیندازید.
ایگر کاسیاس، ژاوی، داوید ویا، راموس، اینیستا، ژابی آلونسو، ایگر کاسیاس، پیکه، پویول، کاپدویا، ناواس، سرخیوبوکتس، سسک فابرگاس، رودرگرزو تورس. فکر می‌کنید این همه برای قهرمانی یک تیم کافی نیست.

در ضمن در پایان این دوره جام جهانی، «دیه‌گو فورلان»،مهاجم تیم ملی اروگوئه به عنوان بهترین بازیکن جام معرفی و برنده توپ طلا شد. «ایگر کاسیاس» به عنوان بهترین دروازه‌بان جام، دستکش طلایی گرفت و «توماس مولر»20ساله ازتیم ملی آلمان،که به همراه «داوید ویا» از اسپانیا، «وسلی اشنایدر» از هلند و «دیه‌گو فورلان» از اروگوئه با 5 گل در صدر جدول گلزنان جام قرار داشت به دلیل اینکه 3 پاس گل هم داده بود به عنوان آقای گل جام نوزدهم  و بهترین بازیکن جوان جام برگزیده شد.

کد خبر 111838

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز