گروه شهری - رضا ظریفی: موضوع انتقال معاونت‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که از مدت‌ها پیش خبرساز شده بود

و سرانجام با اعلام جابه‌جایی معاونت صنایع‌دستی به استان اصفهان توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور رسمی شد، صبح دیروز نیز موجب بروز واکنش‌های کارمندان یکی دیگر از معاونت‌های این سازمان شد.

بنا بر اخبار رسیده صبح دیروز موضوع این انتقال‌ها در جلسه مسعود علویان صدر، معاون حفظ، احیا و مرمت با کارمندان این معاونت شکل دیگری به‌خود گرفت تا کارمندان معترض این معاونت تصمیم بگیرند به نشانه اعتراض مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن کنند.

اخبار به‌دست آمده حکایت از آن دارد که صبح دیروز معاون حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در جلساتی جداگانه با کارمندان اداره‌های مختلف این معاونت از انتقال آنها به شیراز و ارائه تسهیلات خبر داد؛

تسهیلاتی که گفته می‌شود مختص کارمندان متاهل است و کارمندان مجرد نیز در صورت ازدواج تا یک‌ماه دیگر می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. این در حالی است که چند روز پیش نیز جمعی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی با انتشار نامه‌ای مراتب اعتراض خود را نسبت به انتقال این مرکز تحقیقی به شهر قزوین اعلام کرده بودند.

در این نامه آمده بود: انتقال و کوچاندن غیرکارشناسی این پژوهشگاه با زیر بخش‌های پژوهشی شامل 7 پژوهشکده و 20 گروه پژوهشی با حدود 100 نفر اعضای هیات علمی و حدود 400 پرسنل کارشناس ارشد، کارشناس و نیروهای پشتیبانی به خارج از تهران در حقیقت محروم کردن بیش از ده‌ها دانشگاه، دانشکده و مؤسسات علمی و پژوهشی دولتی و غیردولتی و همچنین صدها هزار دانشجویی است که پژوهشگاه را تنها مرجع علمی و پژوهشی کشور برای توسعه مطالعات و تحقیقات خود می‌دانند.

نگرانی و اعتراض کارمندان سازمان میراث فرهنگی بیشتر به‌دلیل مسائل خانوادگی و جوانب ناشی از این‌جا‌به‌جایی‌هاست که منجر به استعفای آنها خواهد شد؛ چه شنیده می‌شود این مسئله در جلسه مدیران با کارمندان نیز به آنها پیشنهاد شده است.

پیش از این در اردیبهشت ماه، مسعود علویان صدر معاون حفظ، احیا و مرمت سازمان گفته بود: سیاست دولت این است که برخی سازمان‌ها و اداره‌های دولتی به استان‌های همجوار منتقل شوند  اما این خبر بلافاصله توسط سخنگوی سازمان میراث فرهنگی تکذیب و عنوان شد که وی نظر شخصی خود را اعلام کرده و موارد رسمی از طریق روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور اعلام خواهد شد.

اوایل تیرماه حمید بقایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با انتشار خبر انتقال معاونت صنایع‌دستی به استان اصفهان این موضوع را رسمیت بخشید تا نگرانی‌های کارمندان این سازمان در معاونت‌های مختلف جدی‌تر شود. این تصمیم نیز در حال حاضر واکنش‌های کارمندان را به‌دنبال داشته است.در آخرین لحظات نیز اعلام شد که شاید قزوین جایگزین شهر شیراز به‌عنوان مقصد معاونت حفظ، احیا و مرمت شود.

کد خبر 111793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز