بررسی‌ها نشان می‌دهد، خوانندگان وب‌سایت‌های روزنامه‌ها بیشتر از سایر کاربران اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی روزنامه هشهری به نقل از رویترز، مطالعه انجمن روزنامه آمریکا نشان داد 82 درصد کاربران قدرت یعنی افرادی که به طور متوسط هر روز از پایگاه اینترنتی یک روزنامه بازدید می کنند، خرید آنلاین انجام می دهند که این میزان با 55  درصد کاربرانی که کمتر به سراغ وب سایت روزنامه ها می روند قابل مقایسه است.

این موضوع برای روزنامه ها که با کسب درآمد از پایگاه های اینترنتی خود درصدد احیای ویرایش چاپی اغلب سودآور، اما متزلزل خود هستند، خبر خوبی تلقی می شود. درآمد پایگاه اینترنتی روزنامه حول 5 درصد کل درآمد روزنامه می چرخد، اما این رقم در مدت یک سال تا 30 درصد افزایش می یابد.

موسسه تحقیقاتی ام.او.آر.آی (MORI) در مینیاپولیس، این نظرسنجی تلفنی را از 1501 کاربر اینترنتی و 9 هزار و 576 خواننده 10 پایگاه اینترنتی روزنامه به عمل آورد. این نظرسنجی در خصوص پایگاه اینترنتی چند روزنامه بزرگ انجام شده است.

انجمن روزنامه آمریکا ، بازدیدکنندگان پایگاه های اینترنتی روزنامه ها را «کاربران قدرت» خواند و آنها را از افرادی که برای اهدافی بجز خواندن اخبار از اینترنت استفاده می کنند متمایز کرد.

موضوعی که برای صنعت نشر اهمیت بیشتری دارد این است 54 درصد کاربران قدرت در پایگاه های اینترنتی روزنامه ها به دنبال اخبار محلی می گردند که این میزان با ۷درصد در مورد سایر کاربران قابل مقایسه است.

کد خبر 1116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز