مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر انجمن نجوم اهواز از مقارنه هلال ماه با سیاره‌های مریخ، زهره و زحل خبر داد و گفت: این مقارنه‌ها از 22 تا 25 تیرماه خواهد بود که در صورت داشتن افقی پاک و بدون گرد و خاک قابل رویت است

خسرو جعفری زاده گفت: در صورت داشتن افقی تمیز و بدون خاک از 22 تا 25 تیرماه آسمان شامگاهی تصویر زیبایی از مقارنه‌ها و سیاره‌ها را به نمایش خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه شامگاه 22 تیرماه هلال ماه به آسانی در بالای افق غربی قابل رویت است، افزود: در این شب هلال ماه با درخشندگی 5/1 و ارتفاع 6 درجه (30 دقیقه پس از غروب خورشید) رویت خواهد شد کمی پایین‌تر از هلال ماه، سیاره عطارد نیز مانند ستاره‌ای از قدر 5/0- خودنمایی می‌کند.
 
به گزارش خبرگزاری مهر، دبیر انجمن نجوم اهواز به پدیده‌های آسمانی 23 تیرماه اشاره کرد و اظهار داشت: شامگاه روز 23 تیرماه هلال ماه در کنار سیاره زهره و ستاره قلب شیر جای خواهد گرفت تا مقارنه‌ای سه تایی به وجود آورد امشب جدایی زاویه ماه از سیاره زهره 6 درجه و از ستاره قلب شیر 4 درجه خواهد بود.
 
وی اضافه کرد: در روز 24 تیرماه نیز هلال ماه با فاز 20 درصد در نزدیکی سیاره کم نور مریخ خواهد بود و در روز 25 تیرماه هلال ماه در کنار سیاره زحل جا می‌گیرد و رصدگران را به دیدن خود دعوت می‌کند.

کد خبر 111575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز